Noul trend: tastează şi mănâncă

Tot mai mulţi clujeni comandă mâncare online

Lansată în urmă cu doi ani, hipMenu este o platformă online prin care se comandă mâncare şi care, între timp, s-a dezvoltat şi cucereşte tot mai  mulţi clujeni. Deocamdată, platforma operează în Cluj şi în Timişoara.

Aplicația oferă consumatorilor posibilitatea de a-și comanda felul preferat de mâncare dintr-o gamă variată de restaurante și specialități (atât preparate locale, cât și internaționale) prin intermediul website-ului sau al device-urilor mobile. În numai doi ani de la lansare, platforma a dezvoltat un portofoliu de peste 50 de restaurante din Cluj și Timișoara, poziționându-se ca lider de piață în ceea ce privește comenzile în Cluj-Napoca. Printre cele mai importante restaurante care se regăsesc pe hipMenu.ro se numără și Pizza Hut Delivery, Subway, Marty Restaurants, Euphoria, Indigo, Express Chef, Salad Box, Lunchbox, Casa del Sole sau Wake Up Pub. Dezvoltarea aplicației a fost făcută în 2013 cu ajutorul unei echipe de clujeni, aceasta fiind proprietatea Cloud Treats, o companie americană, localizată în Los Gatos, California, care a conceput și aplicații individuale pentru restaurante precum Subway, Marty sau Indigo. hipMenu poate fi descărcată gratuit, fiind disponibilă în varianta pentru IOS sau Android pe App Store sau Google Play.

Pentru a avea o imagine mai cuprinzătoare asupra acestui nou mod de a fi şi a mânca, ne-a răspuns la câteva întrebări Dan Klausmeier, CEO Cloud Treats România, compania care deține aplicația hipMenu.

Rep: Ce categorie de persoane comandă prin aplicații specializate?

Dan Klausmeier: În general, clienții noștri vin din mediul corporatist (atât Clujul, cât și Timișoara fiind orașe mari, în care sunt prezente foarte multe companii internaționale, dar și foarte mulți tineri interesați de tehnologie/IT și de gadget-uri), fiind oameni activi, cu un ritm de viață destul de alert, însă, în ultima perioadă, avem din ce în ce mai multe comenzi și din afara clădirilor de birouri, mai ales seara. Acest lucru nu ne face decât să fim optimiști cu privire la viitor. Astfel, deși în prezent majoritatea românilor încă preferă să facă comenzi de mâncare prin intermediul apelurilor telefonice, aceste obiceiuri vechi fiind destul de greu de schimbat, considerăm că piața comenzilor de mâncare online are un potențial foarte mare de creștere:  tot mai mulți români au acum la dispoziție gadgeturi performante și au început să testeze și să înțeleagă din ce în ce mai bine avantajele și eficiența comenzilor online (prin aplicații mobile sau web) și, totodată, să le utilizeze din ce în ce mai mult.

Rep: Care sunt mâncărurile preferate ale clujenilor/ timișorenilor?

DK: Atât clujenii, cât și timișorenii sunt adepții diversității, aceștia fiind dornici să testeze o varietate cât mai mare de specialități și bucătării. Astfel, printre cele mai comandate preparate de pe platformă se regăsește pizza, mâncarea chinezească, indiană, orientală, ungurească, sushi-ul, diferitele varietăți de sandwich-uri și lipii, dar și preparatele tradiționale românești (nu neapărat în această ordine). Deși între Cluj și Timișoara nu am sesizat diferențe foarte mari în ceea ce privește comportamentul de consum, totuși, unele preparate, precum sunt sushi-ul sau mâncarea chinezească, sunt, în prezent, mult mai comandate pe piața din Cluj. În general, marea majoritate a clienților aleg un meniu complet (supa – ciorbă de pui a la grec, ciorbă de legume, ciorbă de burtă, supă de pui cu tăieței de casă + unul din felurile principale enunțate mai sus). În ceea ce privește deserturile, clătitele, diferitele sortimente de cheesecake, papanașii și tiramisu se regăsesc în topul preferințelor clienților noștri.

Rep: Este în creștere numărul de comenzi?

DK: Da, categoric numărul acestora este în creștere de la un an la altul. În ultimele 12 luni de activitate, atât volumul, cât și valoarea comenzilor a crescut de până la 5 ori mai mult față de primul an de activitate.

Rep: Când comandă mâncare clujenii, câţi sunt şi cât cheltuiesc?

DK: În general, cele mai multe comenzi vin în timpul prânzului (12:00-14:30) sau seara, după ora 18:30, iar în medie, primim peste 1.000 de comenzi pe zi. Anul trecut (2014), comanda medie în online a fost de aproximativ 50-60 de lei, iar anul acesta se menține la aproximativ aceeași valoare, cu mențiunea că a crescut semnificativ volumul comenzilor.


Publicitate

Postaţi un comentariu