Leader in Me, un nou program educațional marca Transylvania College. Elevii își vor însuși șapte obiceiuri care să îi ajute în dezvoltarea personală

Transylvania College / Foto: Dan Bodea

Transylvania College investește peste 50.000 de euro în aplicarea, în exclusivitate pe plan local, a unui program educațional inedit, bazat pe ideea că orice copil poate deveni un lider, prin însușirea celor șapte obiceiuri sănătoase, universal valabile, ale persoanelor cu adevărat eficiente.

Leader in Me este un program educațional revoluționar care a luat naștere în 1999 într-o școală din SUA, fiind lansat oficial 10 ani mai târziu, la nivel global. Din 2009, peste 2.000 de școli, atât publice, cât și private, din 35 de țări, l-au adoptat.

Citiți și: Află tainele meseriei dorite de pe băncile liceului

Programul le oferă elevilor posibilitatea de a se înarma cu abilitățile de care au nevoie în secolul 21, pornind de la o premisă puternică – că fiecare copil are capacități unice și poate ajunge un lider.

Prin adoptarea acestui program ca pe un sistem de operare fundamental, Transylvania College va integra noțiunile și practicile necesare dezvoltării capacităților de leadership ale elevilor în curricula și programele existente ale școlii, impactul urmând să fie resimțit de toate persoanele implicate în program – profesorii, elevii, familiile acestora și comunitatea în ansamblul ei.

Pentru început, cadrele didactice din cadrul Transylvania College vor participa la o sesiune de training-uri susținute de Ella Maria Björnsdottir, expert internațional în transformarea culturii organizaționale în școli, cu experiență îndelungată în predarea noțiunilor de leadership și management la fiecare nivel al educației, atât în cadrul instituțiilor de învățământ, cât și în cadrul corporațiilor.

Ruxandra Mercea/ Foto: Dan Bodea

Ruxandra Mercea/ Foto: Dan Bodea

„Leader in Me pornește de la ideea ca lumea s-a schimbat și că elevii trebuie să fie echipați, încă de mici, cu un set de abilități care să nu se bazeze numai pe materiile principale învățate în mod tradițional la școală,  ci și pe competențe cruciale, precum comunicarea, capacitatea de inițiativă, disponibilitatea de a rezolva problemele, capacitatea de a fixa obiective, colaborarea și autocontrolul”, explică Ruxandra Mercea, Director Executiv Transylvania College.

Citiți și: Locul în care visele se împlinesc: „În această școală poți să te gândești că mâine vei fi astronaut și apoi să realizezi acest lucru”

Șapte obiceiuri eficiente

Astfel, elevii ajung să își însușească șapte obiceiuri ale persoanelor cu adevărat eficiente, obiceiuri care stau la baza viitorilor lideri și care reprezintă o sinteză a principiilor în ceea ce privește eficacitatea personală și interpersonală: proactivitatea și responsabilitatea (copiii sunt învățați că ei dețin controlul vieții lor, că sunt responsabili, că trebuie să ia inițiativă, că nu trebuie să învinuiască pe altcineva pentru propiile acțiuni), planificarea/viziunea (copiii descoperă că e necesar să își propună constant obiective și să conceapă un plan pentru a le atinge), prioritizarea, gândirea de tip  win-win, capacitatea de a asculta înainte de a vorbi (copiii învață că trebuie să încerce să vadă lucrurile și din perspectiva celorlalți, să aibă încredere în ceea ce au de spus și când își spun punctul de vedere să privească interlocutorul în ochi), colaborarea (copiii ajung să valorifice cunoștințele celorlalți și să lucreze în echipă în mod natural), grija de propria persoană (copiii adoptă un stil de viață sănătos – au grijă la ce mănâncă, fac exerciții fizice regulat, dorm suficient, petrec timp cu familia și prietenii).

Practic, aceste noțiuni de leadership le sunt predate direct elevilor, dar, mai important, sunt integrate armonios în lecțiile de fiecare zi, din toate materiile, fiind însușite constat de profesori și părinți, pentru ca aceștia să devină modele de leadership pe măsură ce interacționează cu copiii.

De-a lungul timpului, de când acest program este implementat în școli din toată lumea, s-a observat în rândul elevilor o creștere a capacităților de leadership, a gradului de implicare în activitățile școlii, a încrederii în ei, a capacității de autoînvățare, a capacității de a-și seta obiective și de a le duce la îndeplinire. În paralel, în rândul profesorilor s-a observat o creștere a satisfacției muncii și o îmbunătățire semnificativă a moralului, iar părinții s-au implicat tot mai mult în educația copiilor. În același timp, s-a observat o scădere semnificativă a conflictelor între elevi.

Din reacțiile profesorilor care au experimentat acest program a rezultat că, odată cu comportamentul și atitudinea elevilor, s-au schimbat în bine și rezultatele academice concrete. Mai multe detalii despre Leader in Me se regăsesc aici.


Publicitate

Postaţi un comentariu