Greu de inaugurat II: Șova a deschis circulația pe „centura de diamant”

Centura a ajuns să coste 5, 83 milioane de euro per kilometru / Foto: Dan Bodea

Cu o întârziere nu chiar atât de mare ca întârzierea cu care s-a finalizat centura, ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură de interes naţional, Dan Şova, a venit, joi, să deschidă circulaţia pe centura Vâlcele-Apahida, șosea începută în urmă cu 7 ani, inaugurată de două ori până acum şi al cărei cost a crescut de circa cinci ori.

Costul mare şi timpul foarte lung de realizare au fost cele care l-au supărat şi pe Dan Şova. „Acum s-a terminat centura, declanşăm ancheta. Şi eu sunt curios să aflu, vreau să aflu printr-o anchetă făcută la CNADR şi de ce a durat atât de mult, şi cine a greşit, şi de ce a costat atât de mult şi de ce a trebuit inaugurată de două ori de dl Boc şi refăcută din nou. Toate astea trebuie aflate”, a spus ministrul.

Centura are 24 de kilometri, lucrările de construire au început în anul 2006 şi costul final, potrivit ministrului Dan Şova, se ridică la 140 de milioane de euro.

Pe de altă parte, Consiliul Judeţean (CJ) Cluj anunţa, miercuri, că valoarea finală a centurii ajunge la 150 de milioane de euro. Preşedintele CJ Cluj, Horea Uioreanu, declara miercuri că proiectul de construire a centurii de ocolire pe direcţia sud-est a municipiului Cluj-Napoca, Vâlcele-Apahida, a fost elaborat în timpul guvernării liberale, iar costurile urmau să se ridice la 30 de milioane de euro, dar că ulterior costurile au ajuns la peste 150 de milioane de euro.

În octombrie 2011, premierul de atunci, Emil Boc, şi ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, inaugurau centura Vâlcele-Apahida.

Ulterior, în ianuarie 2012, PSD Cluj-Napoca cerea demisia directorului Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj, Ion Pantelimon, şi o verificarea din partea Ministerului Transporturilor, pentru neregulile constatate la şoseaua ocolitoare Vâlcele-Apahida a municipiului, şosea afectată de alunecările de teren.

Pe 18 mai 2012, ministrul transporturilor şi infrastructurii de la acea vreme, Ovidiu Silaghi, a declarat că urma să trimită corpul de control să verifice lucrările la centura de ocolire Vâlcele-Apahida. „S-a pornit cu un buget de 60 de milioane de euro şi deja s-a ajuns la 150. Cred că a fost şi o greşeală de proiectare şi o dorinţă numai de a tăia panglici”, afirma Ovidiu Silaghi.

„N-am venit să inaugurăm centura, că a inaugurat-o Boc. N-o mai inaugurăm încă o dată, doar o deschidem circulaţiei şi facem ce facem de un an şi jumătate: îndreptăm dărâmăturile lui Boc. Aşa am păţit şi săptămâna trecută. Tot aşa, în 2011, săracul Boc cu săraca Boagiu au inaugurat centura Ploieşti vest şi s-a surpat după aia şi a trebuit să reconstruim trei poduri, trei porţiuni, timp de un an de zile. Tot aşa, am deschis-o circulaţiei, nu am inaugurat-o”, a mai spus Șova.


Publicitate

Postaţi un comentariu