Genoveva Hossu, designer de interior : “Avem nenumărate proiecte “buşite” de google experience şi doamna/domnul casei”

Genoveva Hossu/ FOTO: Andrei Neamțu

Pasiunea pentru frumos i-a purtat paşii, acum 10 ani, înspre ”interioare cu pasiune”. În 2011, a urmat cursurile “Kelly Hoppen Design School” (Londra), care, împreună cu anii de experiență profesională au devenit baza profesiei sale de decorator. Pe lângă meseria care îi ocupă tot timpul, scrie cu pasiune despre călătorii, oameni, locuri, interioare care îi dau inspiraţia de zi cu zi, şi care se transformă apoi în interioarele de vis ale clienţilor ei.
Pasiunea pentru decor s-a materializat anul acesta în Playgound by GH, un loc de joacă din care a apărut prima colecţie de mobilier recondiţionat şi reinterpretat.
La începutul acestui an, a iniţiat Campania “Colorează-ţi viaţa”, cu lansarea unui Family Kit, câteva produse pentru familie care pot fi colorate cu un set de carioci neon.
Apoi, a urmat organizarea la Cluj a primului “Festival de culori”, cu care a animat viaţa a peste 1000 de clujeni pentru câteva ore.
În tot acest timp, designerul clujean Genoveva Hossu este și mamă a doi copii, Gloria și Andrei.

Reporter: Cum percep clujenii ideea de a investi in design interior?
G.H.: Clujenii sunt extrem de deschişi dar puțin dispuşi să plătească pentru deschiderea lor. Nu avem un istoric al meseriei, deci este de înţeles. Noi, cei din breaslă, avem răbdare şi ne definim job-ul zi de zi. Unii ne recunosc munca, alţii o aşteaptă ca bun de drept, prin simplul fapt că s-au gândit să te aleagă pe tine. Mă număr printre norocoşii care pot să spună “Nu” unui proiect care nu i se potriveşte.

Care a fost cea mai mare suma investită pe care a făcut-o vreun clujean prin colaborarea cu Dvs.?
Decorare strictă, acest lucru însemnând textile, obiecte decorative şi obiecte mici de mobilier, bugetul ridicânduse-se la peste 150.000 euro.

Care ar fi câteva tipsuri pentru românul de rând care vrea să-și amenajeze un spațiu și nu își permite să solicite serviciile unui designer?
Primul sfat e să-şi facă o estimare a ceea ce-si doreşte, să stabilească un buget. Apoi, îi sfătuiesc să încerce să apeleze la un specialist, va constata în final că va economisi bani şi timp în acest fel. În ultimul timp, avem nenumărate proiecte ‘buşite’ de google experience şi doamna/domnul casei, încât e alarmant câţi bani sunt aruncaţi pe fereastra iniţial, ca mai apoi să cheltuie a doua oară pentru acelaşi produs.

Cum a trecut o afacere de design interior în România prin criza din ultimii ani?
Cred că unul dintre cuvintele cheie este “reinventarea”, apoi mult efort şi mulţi prieteni aproape de noi.

Pe ce linie mergi, adică există și ceva personal, o constantă pe care pliezi tendințele și pretențiile clienților?
Linia pe care mă duc este una destul de simplă. Soluţiile, moodboard-ul şi proiectul în sine se conturează după ceea ce-mi dictează sufletul în conversaţiile cu clientul. O linie generală ar putea fi o combinaţie permanetă între nou şi vechi, între elemente  contemporane şi părţi din istoria familiei, a locului etc.

La un an de Ralph Lauren și Cristian Lacroix în România, care e feedbackul?
Lumea îi îndrăgeşte, ei sunt multumiţi de munca noastră în condiţiile pieţei existente iar noi avem mari speranţe de viitor.

Pe o scară de la 1 la 10 cât de profitabilă este în România o afacere de desing interior?
Designul interior, pe o scară de la 1 la 10, este ca şi afacere undeva pe la mijlocul scalei, ca şi pasiune este de 10, depinde ce-şi doreşti şi ce aşteptări ai.

Londra, Paris, care sunt tendințele în materie de design interior în marile capitale ale Europei? Există diferențe mari între Europa și SUA și dacă da, care sunt acestea?
În primul rând este vorba de cererea de pe piaţă. În al doilea rând, cadrul economic în care se desfăşoară acceaşi activitate. Europa are o clientelă mai rafinată, fină, iubitoare de artă, de istorie. Nu neapărat preţul este cel care primează ci valoarea în sine a produslui, brandului, istoria acestuia .

Care sunt tendințele în România pentru 2014?
Tendinţele în România sunt tendinţele mondiale. Nu avem un cuvânt aparte de spus, încă. Întoarcerea la natura, optimismul prin terapia culorilor, designul de obiect, valoarea emoţională a lucrurilor care ne înconjoară .

E nevoie de multi bani pentru a crea ceva frumos?
Nu! Categoric nu. Am un exemplu pe care îmi place să l reamintesc clienţilor mei. Am participat la un seminar extrem de valoros pentru mine, unde Sue Crewe, editor House&Garden, l-a avut invitat pe cunoscutul designer Nicky Haslam. Acesta şi-a prezentat vila nou decorată , în care a investit peste 30 milioane de euro şi care ne-a povestit cum a căutat 2 ani acea compoziţie potrivită pentru livingul lui. A cercetat toate galeriile franceze, londoneze , etc până într-o zi când rătăcind în Portobello (piaţa de vechituri a Londrei) şi a găsit acel CEVA: 9 schiţe care au costat 15 lire! Adorabil! Se potriveşte perfect stilului meu de a fi şi felului în care eu imi structurez proiectele.

Mulți români găsesc frumosul în kitsch-uri, chiar și cei cu potențial financiar. De ce se întâmpla asta?
Aceasta e o problemă de care mă lovesc constant în munca mea şi asta pentru că în România nu există o cultura a frumosului, unii o au în sânge, alţii nu.

Care sunt planurile tale pentru viitor?
Aş dori mai mult timp să pot să explic mai des oamenilor ceea ce înseamnă designul interior cu adevărat pentru viaţa noastră zilnică. Designul face parte din rutina noastră zilnică, îl luăm ca şi fapt de drept şi doar atunci când ceva nu iese cum trebuie, îl blestemăm. Sper să-şi ia fiecare un răgaz pentru a se gândi la vitalitatea designului în viața noastră şi la felul în care el ne poate îmbunătăţi calitatea vieţii.

O mare provocare pentru tine ar fi…
Un castel din Franţa cred că ar fi marea provocare. Am o pasiune pentru Franţa, istoria ei şi implicit pentru castelele minunate care împânzesc ţara.

Nu există Comentarii

Postaţi un comentariu