Fany învrăjbeşte PDL-ul şi PNL-ul în „războiul transportului public”

Consilierii judeţeni PDL îl acuză pe preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Horea Uioreanu că a sabotat proiectul de transport metropolitan după ce, în urmă cu două zile, Uioreanu a transmis Ministerului Transporturilor pachetul cu toate traseele intrajudeţene, inclusiv traseele Floreşti, Apahida, Baciu şi Chinteni. Acestea fuseseră scoase de la licitaţie printr-o hotărâre de Consiliu Judeţean pe care Tribunalul Cluj a suspendat-o la începutul săptămânii. În replică, cei de la Consiliul Judeţean spun că instituţia a fost obligată să transmită la Bucureşti lista traseelor intrajudeţene de transport de persoane întrucât hotărârea judecătorească pronunţată în cauză, chiar nedefinitivă, are caracter executoriu.

Coroian îl acuză pe Uiorean de „golănie administrativă”

Liderul consilierilor PDL, Alexandru Coroian, susţine că Uioreanu ar fi urmărit să facă în acest fel jocul companiei Fany. „Nici măcar nu a fost aşteptată motivaţia de către Executiv, Uioreanu a dat dovadă de un exces de zel evident în favoarea Fany, pe când putea să nu introducă aceste trasee. Vorbim de o hotărâre care nu este definitivă. Domnii de la Consiliul Judeţean Cluj au devenit executanţii Fany, când noi cetăţenii am cerut ca această companie să nu mai asigure transportul. E suspectă graba cu care s-au introdus traseele în procedura de licitaţie”, a precizat Coroian. Acesta a făcut referire şi la faptul că Uioreanu s-a grăbit să trimită mii de scrisori locuitorilor din cele cinci comune în care se lăuda cu reuşita intrării RATUC în aceste localităţi de la 1 ianuarie, iar faptele ulterioare dovedesc contrariul. „Tergiversarea, neapărarea în instanţă şi excesul de zel în ceea ce priveşte introducerea traseelor în interesul Fany, toate mă fac să îl acuz pe Uioreanu de o golănie administrativă şi de faptul că şi-a bătut joc de cetăţenii din Chinteni, Apahida, Baciu sau Floreşti”, a spus Coroian.

CJ: acuzele sunt false

În schimb Consiliul Judeţean Cluj respinde acuzaţiile pe care le califică drept false. „ Falsitatea acestor acuzaţii şi caracterul lor pur demagogic sunt demonstrate de atitudinea manifestată constant de preşedintele Consiliului Judeţean Cluj în această problemă încă de la începutul mandatului. Consiliul Judeţean Cluj a eliminat aceste trasee din programul judeţean de transport public. Această hotărâre a fost contestată în instanţă de către firmele care aveau licenţe pe aceste trasee. Prin sentinţa civilă nr. 15634/25.11.2013 Tribunalul Cluj a dispus suspendarea executării Hotărârii Consiliului Judeţean Cluj până la pronunţarea instanţei de fond. Potrivit prevederilor legii hotărârile instanţei de judecată, privind suspendarea actului administrativ, sunt executorii de drept. În acest context, Consiliul Judeţean Cluj a fost obligat să transmită la Bucureşti lista traseelor intrajudeţene de transport de persoane întrucât hotărârea judecătorească pronunţată în cauză, chiar nedefinitivă, are caracter executoriu”, se arată în răspunsul Consiliului Judeţean Cluj.

Instituţia judeţeană mai aduce ca argumente în sprijinul trimiterii la Bucureşti a traseelor iniţial scoase de la licitaţie, faptul că orice modificare se putea face până la un termen limită, adică 26 noiembrie. „Neintroducerea acestor trasee în sistemul electronic până la data limită ar fi făcut imposibilă atribuirea acestora. Neatribuirea acestor trasee, ar priva de acest serviciu locuitorii comunelor limitrofe municipiului Cluj-Napoca. În cazul în care vom avea câştig în acest proces (n.r. pe fond), ar urma să se retragă licenţele eliberate operatorilor de transport desemnaţi câştigători pe aceste trasee, acestea revenind Asociaţiei Metropolitane de Transport Public Cluj”, se mai arată în comunicatul instituţiei.

Pe de altă parte, Cj Cluj informează că, din evidenţele Oficiului Registrului Comerţului Cluj rezultă că reorganizarea RATUC în societate comercială nu a avut loc încă. „Adoptarea unei hotărâri de consiliu local nu echivalează cu transformarea efectivă a regiei în societate comercială. Credem că, în acest moment, reprezentanţii PDL ascund sub acuze o mare nerealizare: transformarea RATUC în societate comercială pentru a putea presta serviciile de transport în comun în zona metropolitană”.


Publicitate

Postaţi un comentariu