Episod nou în „războiul transportului metropolitan”: Fany acuză CTP de concurenţă neloială

Confruntaţi cu posibilitatea ca într-o lună să piardă una dintre cele mai bănoase rute de transport din judeţ, cea care leagă Clujul de Floreşti, reprezentanţii firmei Fany ies la atac. Într-un comunicat transmis redacţiei, aceştia acuză Compania de Transport Public de „nesocotirea legii şi concurenţă neloială”.

Reprezentanţii Fany subliniază că traseele Cluj-Napoca – Floreşti şi Cluj-Napoca – Baciu au fost incluse în programul de transport judeţean 2014 – 2019 prin Hotărârea Consiliului Judeţean nr. 328/ 2012, care a fost precedată de dezbaterea publică organizată în data de 11.12.2012. “Toţi cei care au participat la această dezbatere, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Cluj, viceprimarul municipiului Cluj-Napoca, primarii sau viceprimarii din Floreşti, Apahida, Baciu, Feleacu, Chinteni, operatori de transport, printre care şi Liviu Neag în calitate de director al fostului RATUC, cetăţeni ai judeţului Cluj, au fost de acord cu includerea acestor trasee în programul de transport judeţean, urmând a fi atribuite prin licitaţie organizată la nivel naţional în cursul anului 2013. În urma licitaţiei electronice naţionale din data de 18.12.2013, organizată de Centrul Naţional de Management şi Informatică, SC Fany Prestări Servicii SRL a câştigat, printre altele, traseele Cluj-Napoca – Floreşti şi Cluj-Napoca – Baciu, rezultatele acestei atribuiri fiind validate prin Hotărârea Consiliului Judeţean nr. 424/ 2013”, se arată în document.

Fany are exclusivitate

Potrivit Legii serviciilor de transport public local, operatorul de transport care a câştigat licenţa pentru un anumit traseu beneficiază de dreptul de exclusivitate pe respectivul traseu, iar fapta operatorilor de transport care încalcă acest drept constituie contravenţie, mai susţin reprezentanţii Fany.

“Prin urmare, transportul efectuat de către Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA pe traseele pentru care SC Fany Prestări Servicii SRL a câştigat licenţele de transport reprezintă o nesocotire a legii şi un act de concurenţă neloială, iar autorităţile locale care tolerează sau chiar susţin public astfel de fapte acţionează în dispreţul legii, dezinformând cu bună ştiinţă pe cetăţenii ale căror interese ar trebui să le reprezinte”, explică Cristian Mădălean, directorul companiei.

Pe de altă parte, cei de la Fany afirmă cp preţurile lor sunt identice cu cele ale Companiei de Transport Public Cluj-Napoca SA, respectiv 3, 5 lei pe traseul Cluj-Napoca – Floreşti şi 3 lei pe traseul Cluj-Napoca – Baciu. ““Facilităţile financiare” speculate de către Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA în virtutea faptului că aceasta efectuează şi transportul local nu reprezintă decât o instigare a călătorilor, menită a “justifica” nerespectarea de către acest operator a dispoziţiilor legale privind prestarea serviciului de transport”, se adaugă în comunicat.

Fany se crede „ambasador al judeţului”

Pe de altă parte, în comunicatul companiei se arată nici mai mult nici mai puţin că „Fany reprezintă un ambasador al judeţului Cluj la nivel naţional în ceea ce priveşte transportul de persoane în regim de curse regulate, oferind servicii ce corespund standardelor de calitate stabilite prin normele legale în vigoare. SC Fany Prestări Servicii SRL dispune atât de capacitatea logistică (120 de mijloace de transport, autogară şi atelier de reparaţii) cât şi umană (200 de angajaţi) pentru a asigura cetăţenilor din judeţul Cluj servicii de transport moderne şi civilizate pe traseele câştigate în urma unui proces public şi concurenţial”.

Între timp, după o serie de declaraţii în contradictoriu care anunţau intrarea CTP în Floreşti pe rute alternative, primăria comunei Floreşti organizează în 24 ianuarie de la ora18:00, la sediul Casei de cultură Floreşti o dezbatere publică pe tema transportului public în cadrul Zonei Metropolitane Cluj.

Distribuie:

Postaţi un comentariu