Drumul din comuna lui Boc, poveste fără sfârşit

Proiect fără sfârşit la Cluj. În această lună drumul turistic Ic-Răchiţele-Ponor va ajunge din nou pe masa consilierilor judeţeni clujeni. Motivul? Constructorul nu doreşte finalizarea lucrării la preţul şi în condiţiile convenite în contract şi cere rezilierea. Autorităţile judeţene nu acceptă varianta majorării preţului, aşa că aleşii judeţeni vor trebui să decidă dacă reziliază contractul şi o iau de la început cu acest proiect demarat în urmă cu peste 3 ani. De la data la care trebuia iniţial finalizat drumul au trecut deja 967 de zile.

Drumul turistic Ic-Ponor bate pasul pe loc de luni de zile. Lunile de vară au fost pierdute în discuţii care s-au dovedit inutile între constructorul MBS Group-Alfa Rom-Nemzetkozi Betonut şi reprezentanţii Consiliului Judeţean Cluj. „Am avut discuţii repetate pe acest proiect. Nu avem cum accepta condiţiile constructorului. Vom elabora o informare pe acest proiect, dar şi două-trei variante pe care le putem lua în considerare şi le prezentăm în plen la viitoarea şedinţă a Consiliului Judeţean. Consilierii vor trebui să decidă care e soluţia pe care vom merge. Din păcate nu cred că mai putem continua cu acest constructor. Aşteptăm să ne predea o situaţie clară cu lucrările efectuate până acum. Din fericire la cealaltă parte, cea referitoare la poduri se lucrează fără probleme, aşa că acestea vor fi gata conform graficului aprobat”, a precizat vicepreşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Ioan Oleleu.

Pe de altă parte şi constructorul drumului turistic Ic-Ponor a cerut în această vară rezilierea contractului „din culpa beneficiarului” şi are pretenţii financiare serioase de la autorităţi. Mai exact circa 500.000 de lei, iar Consiliul Judeţean se află în faţa unui posibil proces cu acest consorţiu. Tocmai de aceea aleşii judeţeni vor trebui să decidă în această lună ce fac cu acest proiect.

Patru ani pentru 20 de kilometri

Drumul Ic Ponor măsoară 20, 5 km. Contractul de modernizare a fost atribuit, încă din 2009, consorţiului româno-maghiar MBS Group, Alfa Rom, Nemzetkozi Betonut şi a fost aprobat spre a fi finanţat din fonduri europene. Valoarea totală a proiectului se ridică la 75, 8 milioane de lei, din care UE acoperea peste 43 de milioane de lei. Încă de la început investiţia a debutat prost. Proiectul a fost realizat greşit pentru că pentru cele 9 poduri de pe traseu nu erau prevăzute lucrări de reconstrucţie, ci doar simple reparaţii. Ca atare, lucrările la drum au întârziat până s-a organizat o nouă licitaţie separată pentru poduri. O altă problemă mult mai gravă şi care pune sub semnul întrebării primirea finanţării europene pentru lucrările deja efectuate este lipsa de coordonare cu proiectul drumului din Bihor de pe acest traseu, care de asemenea a fost reabilitat din fonduri europene. Drumul trebuia finalizat în ianuarie 2011, dar din cauza complicaţiilor s-a acceptat o primă prelungire. În 17 martie 2013 însă a expirat şi termenul al doilea de finalizare a lucrării, iar după mai multe discuţii consilierii au aprobat prelungirea acestuia cu încă 210 zile. Se pare că nici acest termen nu va fi respectat. Ba mai mult dacă se va ajunge la rezilierea contractului, tot mai probabilă de altfel, proiectul s-ar putea să mai fie amânat încă un an.


Publicitate

Postaţi un comentariu