Cum arată noile piste destinate bicicliștilor. „ Vopsirea trotuarelor se pune ca și pistă de bicicletă?”

Foto: Dan Bodea

Odată cu trasearea noilor piste roșii destinate bicicliștilor au început să apară și nemulțumirile legate de acestea. Dacă ar fi să luăm separat anumite „tronsoane” că tot ne-am obișnuit cu acest cuvânt în cazul autostrăzii, pistele arată impecabil. Dacă avem în considerare imaginea de ansamblu, lucrurile nu stau la fel de bine, întrucât între „tronsoane” există zone „moarte”, adică lipsă de continuitate, cel puțin deocamdată. Un alt aspect deranjant este faptul că în anumite zone, pistele sunt desenate pe trotuare, acaparând 90% din spațiul destinat în mod normal pietonilor. Clujenii au început să comenteze pe pagina oficială de Facebook a primarului Emil Boc, atrâgându-i edilului atenția vizavi de aceste probleme.

Foto: Dan Bodea

Foto: Dan Bodea

Citiți și: Preşedintele CCN, Radu Mititean: Bicicliştii clujeni vor fi campioni la echilibristică

„Da, și eu susțin proiectul, e timpul să ne civilizăm, dar totodată e nevoie să interacționați (primăria) cu bicicliștii din oraș, și să trimiteți o echipă prin străinătate să vadă ce și cum se face în legătură cu pistele de biciclete. Observațiile mele: 1. E mai mare nevoie de covor roșu acolo unde pista de biciclete traversează carosabilul. 2. În general bicicliștii trebuie să aibă prioritate față de mașini (cu excepția mijloacelor de transport în comun) 3. Triunghiurile albe pot fi interpretate: pentru unii e „Cedează trecerea”, pentru alții indică sensul de mers (Incorect!!!). 4. Covorul roșu nu trebuie întrerupt pe carosabil, la intersecții. La cât mai mulți kilometri în cât mai scurt timp!”, scrie un clujean.

„Domnule primar, pe dumneavoastră nu vă deranjează inconsistența semnelor de circulație? Aici triunghiul alb (cedează trecerea, presupun) e doar pe o bandă, pe alte imagini e în centru, pe linia despărțitoare. Și urmează întrebarea de logica de clasa. a II-a: dacă lângă trecerea de biciclete e trecere de pietoni, unde mașinile teoretic se opresc, biciclistul de ce are „cedează trecerea”? Să nu mă înțelegeți greșit, susțin proiectul, dar nu mi se pare perfect”, este de părere un alt cetățean.

Foto: Emil Boc (pagina oficiala)

Foto: Emil Boc (pagina oficiala)

„Vopsirea trotuarelor se pune ca și pista de bicicletă?”, se întreabă o clujeancă.

„Domnule primar, vă înțeleg că sunteți sub presiunea de a face x kilometri de pistă de bicicletă în orașul nostru, dar vă rog frumos să nu sacrificați trotuarele pentru pietoni, care și așa sunt mici”.

„Deci, cât a mai rămas din trotuar pe acolo? Oare sunt 30 de centimetri, nu-mi dau seama? Aici e mai degrabă o dovadă de incompetență – sunt biciclist, dar nu vreau să țipe toți trecătorii la mine!”, spune un alt cetățean.

La solicitarea Transilvania Reporter, șeful Serviciului de Siguranța Circulației din primărie, Mirela Mărincean, a precizat că alegerea culorii roșie pentru pistele de biciclete din Cluj Napoca a fost făcută la propunerea Comisiei de Circulație care și-a motivat opțiunea prin faptul că, astfel colorate, pistele vor fi mai vizibile.

1 Comentariu

  1. GRIGORE spune:

    Astea sint o gluma proasta a primariei CLUJ. Ca biciclist daca mergi pe pista nu ai loc este plin de pietono ,mamici care-si plimba bebele cu caruciorul si masin ca nesimtiti parcheaza pe pista sau trotuar .Ar trebui sa urce pe biciclete toti edilii orasului si sa fie lasati sa meargaei primii cu bicicletele ,dar fara politisti care sa le faca loc ,sa se plimbe in orele de virf cind sint pline trotuarele de pietoni sa vedem daca le place ,iar dupa aceea sa comenteze domniile lor

Postaţi un comentariu