Bicicliştii clujeni protestează faţă de deficienţele pistelor de biciclete

Circa 20 de clujeni au participat, sâmbătă, la un marş al bicicliştilor, desfăşurat pe străzile din Cluj-Napoca, în semn de protest faţă de modul în care municipalitatea înţelege să amenajeze pistele pentru biciclete în oraş.

Directorul executiv al Clubului de Cicloturism Napoca (CCN), Radu Mititean, a afirmat că autorităţile nu şi-au onorat promisiunile în privinţa pistelor pentru biciclete.

„Nu protestăm atât faţă de lipsa pistelor, cât faţă de neonorarea promisiunilor autorităţilor sau onorarea într-un mod dezastruos, pentru că cea mai mare parte din pistele de biciclete realizate în ultima vreme au grave deficienţe calitative, pun în pericol bicicliştii şi pot compromite însăşi ideea de infrastructură de biciclete. Decât aşa, mai bine se mai amână câţiva ani, dar se face cu cap, după un plan coerent şi cu respectarea unor măsuri de bun simţ şi a unor bune practici internaţionale, pentru că acum se pare că sunt făcute doar aşa, la plesneală, pentru a bifa în statistică şi a se lăuda Clujul că are mulţi kilometri de piste de biciclete, dar care nu au utilitatea pe care ar trebui să o aibă”, a spus Radu Mititean.

El a adăugat că problema cea mai mare e lipsa de viziune a municipalităţii.

„Eliberarea pistelor e cea mai mică problemă; depinde unde le faci, ce lăţime le dai, dacă au sau n-au continuitate la intersecţii. Acestea sunt problemele, de viziune şi de concepţie, restul sunt mici detalii care s-ar putea rezolva uşor dacă ar exista voinţa politică şi un interes real pentru promovarea bicicletei şi nu doar chestiuni de faţadă”, a completat Radu Mititean.

Organizatorii marşului îşi exprimă nemulţumirea şi faţă de amânarea proiectului de bike sharing care trebuia să funcţioneze în oraş.

„Este o nouă ocazie de a reaminti autorităţilor locale, publicului şi presei de nevoia promovării utilizării bicicletei ca o componentă esenţiala a mobilităţii urbane durabile şi alternativă viabilă la transportul automobilistic, alături de transportul în comun şi deplasarea pietonală. Momentul este legat şi de tergiversarea în continuare de către Primăria clujeană a lansării proiectului de bike sharing şi a corectării gravelor deficienţe ale piselor trasate în cadrul acestuia şi lipsei de transparenţă şi consultare publică în dezvoltarea de noi infrastructuri probiciclistice ce se dovedesc incomode şi chiar periculoase pentru biciclişti, cum e cazul prea îngustelor noi piste de pe str. Horea, A. Iancu, G. Bariţiu sau a celor pline de obstacole precum str. Maramureşului sau celor blocate de maşini cum e cea de pe str. Donath sau str. Universităţii, sau care nu au mai lăsat spaţiu pietonilor, cum este pe bd.21 Decembrie 1989, sau care aruncă bicicliştii în faţa maşinilor, cum sunt aberaţiile de pe str. Uzinei Electrice sau de pe bd.1 Decembrie 1918 sau str.Bucium, numite “piste pentru biciclete” deşi sunt un pericol public”, se menţionează într-un comunicat al CCN.

Marşul Bicicliştilor Clujeni a fost lansat în septembrie 2007 şi a ajuns la a 98-a ediţie.


Publicitate

Postaţi un comentariu