Absent la Târgul de Turism de la București, Clujul caută un stand ieftin și deștept

Logo-ul „Cluj-Napoca - The Heart of Transylvania”

Primăria Cluj-Napoca a anunțat pe site-ul oficial licitația pentru realizarea unui stand turistic, cu care orașul să se prezinte la viitoarele două târguri de turism ale României. La târgul din această toamnă, care începe în 14 noiembrie, orașul Cluj nu participă cu stand. De asemenea, Clujul nu a fost prezent nici la edițiile din anii precedenți ale târgului național de turism, cel mai important eveniment de profil din țară.

Primăria Cluj intenționează să îndrepte această stare de fapt, cu ajutorul unui stand modern, a cărui achiziționare a fost anunțată în 11 noiembrie, urmând ca ofertele să fie depuse până în 14 noiembrie. Firmelor interesate li s-a lăsat astfel la dispoziție un termen de doar trei zile pentru a concepe oferta. Prețul estimat la standului este de 133.272 lei fără TVA.

Responsabilii cu comunicarea ai Primăriei nu au putut fi contactați pentru a explica de ce s-a ales un termen așa de scurt pentru întocmirea ofertelor, din moment ce târgul din această toamnă a fost, oricum, ratat. Pe de altă parte, specialistul în branding Bogdan Brânzaș s-a plâns recent pe blogul personal de faptul că instituțiile publice solicită realizarea unor oferte complexe în termene foarte scurte de timp.

Cum va arăta standul

Potrivit caietului de sarcini, „proiectarea, realizarea standului şi amenajarea vor avea în vedere specificul turistic al municipiului Cluj-Napoca şi logo-ul «Visit Cluj, the Heart of Transylvania», dar şi următoarele obiective ţintă: Promovarea municipiului Cluj-Napoca – Capitală Europeană a Tineretului în 2015 şi oraş candidat la titlul de Capitală Culturală Europeană în 2021, prin crearea unui ambient corespunzător, atractiv şi dinamic, inedit, inovativ şi interactiv. Materialele utilizate, construcţia şi amenajarea standului vor fi de bună calitate, rezistente la uzură şi vor avea o garanţie de minimum doi ani. Nu se acceptă utilizarea de structuri modulare sau dotări uzate (exfolieri, zgârieturi, pete etc.). Standul trebuie să fie suficient de rezistent încât să poată fi montat şi demontat de minimum șapte ori. Standul trebuie să fie transportabil rutier în condiţii de categorie B”.

Aceeași documentație mai prevede ca standul să aibă linii moderne, cu puține suprafețe opace, dar, mai important, „amenajarea întregului stand trebuie să reflecte imaginea de eleganţă, exclusivitate, unicitate, notorietate a municipiului Cluj-Napoca, elementele reprezentative pentru promovarea municipiului Cluj-Napoca, ale logo-ului, precum şi ale obiectivelor ţintă”.

În specificațiile tehnice se arată că standul trebuie să includă un infodesk cu două scaune tip bar şi două infodeskuri cu câte un scaun pentru eventualii parteneri, o masă cu patru scaune tip fotoliu, suporturi pentru prezentarea materialelor de promovare turistică şi altele (ex. roll-up, pop-up, macheta centrului istoric), ecrane LED, elemente decorative tematice pentru personalizarea standului etc.

Standul va ocupa 20-30 metri pătrați, cu o înălțime minimă de 2, 4 metri, dar cu diverse elemente de supraînălțare. El va trebuie să beneficieze de vizibilitate din toate laturile, de pe aleile principale sau secundare ale sălii de expoziţie, iar sistemul audio-video va include tehnologie hi-tech – smart TV (două ecrane de 60″ sau mai mari, cu LED-uri color, Full HD, cu conexiune la internet, cu rulare continuă (audio-video) şi cu o aplicaţie interactivă (jocuri, concursuri, tur virtual etc.), care se pretează şi la smartphone-uri.

Punctajul ofertelor se va face în funcție de preț – 70% și calitatea conceptului – 30%. La concept, se va ține cont de următoarele criterii:

  • Elemente reprezentative pentru Cluj
  • Elemente de originalitate și inovație (elemente IT) încorporate
  • Elemente de corelare cu proiectele viitoare ale municipiului (Capitală Europeană a Tineretului, Capitală Culturală a Europei)
  • Elemente de interactivitate
  • Prezentare 3D și policromie
  • Versatilitatea conceptului (adaptabilitate la diverse spații și ocazii)
  • Certificare, agrementări ale materialelor folosite
  • Propuneri de evenimente și programe pentru patru zile corelate cu elementele de mai sus
Distribuie:

Postaţi un comentariu