23 de branduri din Transilvania, incluse în Top 100 cele mai puternice branduri românești

A şasea ediţie BrandRo a topului mărcilor româneşti „100 cele mai puternice branduri româneşti”, eveniment organizat de Revista Biz, a prezentat astăzi, în premieră, rezultatele studiului realizat de compania de cercetare Unlock Market Research. După cinci ani în care Borsec a ocupat prima poziţie în topul brandurilor româneşti, anul acesta în fruntea clasamentului a urcat Dero. Cele două branduri sunt urmate de Arctic, Dorna, Gerovital, eMag, Farmec, Dedeman, Elmiplant şi Napolact.

 

Transilvania este prezentă în acest top prin 23 de branduri, pe care le prezentăm în cele ce urmează.

  • Borsec (HG) – locul 2
  • Gerovital (CJ)- locul 5
  • Farmec (CJ) – locul 7
  • Napolact (CJ) – locul 10
  • Jolidon (CJ) – locul 16
  • Doina (CJ) – locul 22
  • Zuzu (AB) – locul 29
  • Covalact (CV) – locul 30
  • Fares (HD) – locul 39
  • Banca Transilvania (CJ) – locul 42
  • Perla Harghitei (HG) – locul 43
  • Ursus (CJ) – locul 54
  • Scandia Sibiu (SB) – locul 58
  • Clujana (CJ) – locul 64
  • Frutii Fresh (BH) – locul 66
  • Biborţeni (CV) – locul 68
  • Ciuc (HG) – locul 69
  • Silva (MS) – locul 75
  • Fulga (AB) – locul 84
  • Jidvei (AB)- locul 85
  • De Albalact (AB) – locul 88
  • Ciucaş (HG) – locul 91
  • Transavia (AB) – locul 90

Tendinţele identificate în anii trecuţi încep să se concretizeze din ce în ce mai mult în clasamentul din 2015. Astfel că, se continuă trendul ascendent al categoriei de alimente şi produselor de igienă, majoritatea mărcilor din top 10 fiind din aceste categorii. Apele minerale sunt în continuare în fruntea clasamentului, fiind în linie cu tendinţele generale de orientare către natură, sănătate şi armonie.

Categoria retail este una foarte dinamică cu multe schimbări şi creşteri la nivel de brand. eMag îşi menţine poziţia de lider în interiorul categoriei, iar în topul 100, retailer-ul  are o creştere semnificativă, intrând în top 10.

Studiul BrandRo – „100 cele mai puternice branduri româneşti” a vizat măsurarea „puterii” mărcilor româneşti din perspectiva investiţiei de încredere şi afectivitate care le este acordată de către consumatori, fără a include indici financiari şi comerciali. O marcă este cu atât mai puternică din perspectiva românismului cu cât reuşeşte să-şi menţină poziţia în top, indiferent de fluctuaţiile socio-economice specifice ultimilor ani.

Layout 1

Studiul are la bază 1.000 de interviuri online şi este reprezentativ la nivel urban, la nivel de regiune, grad de urbanizare, împărţire pe sex şi vârstă a populaţiei, între 18 şi 55 de ani. Performanţa mărcilor româneşti a fost măsurată în baza a patru indicatori: investiţia de afectivitate în marcă, puterea mărcii, gradul de utilizare şi notorietatea ei. Importanţa unei mărci pentru consumator a fost măsurată cu ajutorul metodologiei MaxDiff (Maximum Differentiation Scaling).

 

BrandRo este primul eveniment dedicat brandurilor româneşti. De peste 10 ani reuşeşte performanţa să reunească  cei mai importanţi specialişti din branding şi marketing, manageri şi antreprenori, profesionişti din domeniul publicităţii şi  lideri de opinie.

Este un eveniment dedicat analizei strategiilor brandurilor româneşti în lupta lor de diferenţiere faţă de marile branduri internaţionale precum şi dezbaterilor despre provocările şi oportunităţile pe care momentul actual şi contextul global le prezintă.


Publicitate

Postaţi un comentariu