Uber nu vine (încă) la Cluj: „Nu suntem competitori pentru taximetriști”

Două postări pe Facebook au fost suficiente pentru ca taximetriștii clujeni să se revolte împotriva cunoscutului serviciu de ride-sharing Uber, prezent deja în numeroase state europene, dar și în București. În ciuda temerilor că Uber „le va lua pâinea”, reprezentanții companiei anunță că nu au în prezent planuri concrete pentru Cluj-Napoca și nici nu vor să se transforme în competitori pentru taximetria clasică.

O postare pe grupul de facebook „Taximetriști Cluj Napoca” și o alta de pe pagina serviciului de car sharing PONY au aprins imaginația clujenilor pe de-o parte, și furia taximetriștilor pe de altă parte.

„UBER , serviciul de ” ride sharing” , a ajuns la Cluj. Din surse de incredere aflam ca deja se face training cu viitorii soferi Uber. Pretul cu care se va intra pe piata este estimat intre 1.85 si 2.00 / km. Conform legii 38 este ilegal ce fac cei de la UBER , vezi si multimea de procese castigate de organizatiile taximetristilor din alte orase si daunele pe care trebuie sa le plateasca acestora.  Pana se ajunge la noi ,din pacate, la proces, faptul ca ne luptam cu un colos financiar, taximetria , asa cum o stim toti ,o sa fie falimentara! Doar uniti putem combate, legal , Uber. Astept propune si si pareri din partea voastra! Exclus idei de genul ” nu li se renteaza sau nu vin , sunt povesti” . Sunt in Cluj!!!”, se arată în postare.

Alarmă momentan falsă

Temerile taximetriștilor, la fel ca prețurile sau trainingurile sunt însă infirmate, cel puțin pentru moment, de către reprezentanții Uber.

„Vrem să fim în orice oraș care se dezvoltă, privește spre viitor și care are nevoie de o opțiune de transport sigură și de încredere. Vedem un interes ridicat din partea comunității din Cluj, ceea ce ne bucură. Avem în vedere noi orașe în România, dar nu avem încă planuri concrete. Vom comunica la momentul potrivit. Obiectivul nostru este să oferim o opțiune de transport sigură și de încredere și, astfel, să avem mai mulți oameni în mai puține mașini. În plus, aducem inovație și progres în mobilitatea urbană. Suntem un serviciu digital, fără numerar – aducem transparență într-un sector care se bazează pe numerar de zeci de ani”, a explicat pentru Transilvania Reporter Alexandra Corolea, reprezentant Uber România.

De altfel, zvonurile cu privire la venirea Uber la Cluj-Napoca au început în urmă cu o săptămâna, când pe pagina serviciului Pony Car Sharing, la o postare în care se anunța o nouă opțiune disponibilă pentru utilizatorii de „ponei”, reprezentanții Uber au postat mai multe comentarii. Unul dintre ele spunea „abia așteptăm să ne vedem la Cluj” .

Capture

Pe de altă parte, reprezentanta Uber a mai declarat că pentru companie, deja prezentă în România la București, taximetria clasică nu înseamnă competiție, iar serviciul de ride-sharing nu își propune să scoată de pe piață firmele de taximetrie.

„Nu ne raportăm la companiile de taxi ca la niște competitori. Uber completează opțiunile la care pasagerii și șoferii-parteneri au avut acces până acum și, la finalul zilei, crește piața serviciilor de transport. Atunci când oamenii au acces ușor la multe opțiuni, e mult mai probabil să renunțe la mașina personală și să folosească mai mult celelalte mijloace de transport – credem că acest lucru ajută toți jucătorii din ecosistemul de transport existent. Ce vedem în orașe unde suntem prezenți de mai mulți ani este că Uber extinde rețelele de transport public. Spre exemplu, în Paris, oraș unde Uber este de peste patru ani, mai mult de o treime din curse încep și se termină lângă o stație de transport în comun. E ceva ce observăm și în București tot mai mult.”, mai spune reprezentanta Uber.

 

 


Publicitate

Postaţi un comentariu