UBER a lansat uberFAMILY, cu ocazia aniversării primului an de activitate în Cluj

uberFAMILY este un nou serviciu disponibil pe platforma Uber care permite pasagerilor să comande o mașină echipată cu scaun pentru copii între 9kg și 18 kg

UBER a împlinit pe 3 august 2017, un an de la lansarea serviciului în Cluj-Napoca, ocazie cu care a venit în atenția clienților cu un serviciu nou, dedicat de această dată părinților. Prin intermediul uberFAMILY, părinții clujeni vor putea comanda începând de miercuri, 9 august, o mașină dotată cu scaun auto pentru copii. Singurele condiții pentru a benefia de o astfel de mașină sunt ca cel mic să aibă o înălțime maximă de 1,35 de metri, iar cursa să coste mai mult de zece lei. Acest serviciu funcționează deja în capitală, iar la Cluj a fost testat pentru prima dată de unul dintre organizatorii Electric Castle și fetița acestuia în vârstă de doi ani.

În cadrul evenimentului aniversar, a avut loc de asemenea vernisajul, mai puțin formal, al expoziției realizate de fotograful Alex Gâlmeanu, expoziție intituală în mod sugestiv Oameni din Uber. Aceasta prezintă 10 de șoferi parteneri ai companiei, în 20 de fotografii, prezentați în ipostaze din viața lor de zi cu zi. Scopul expoziției a fost acela de a reliefa diversitatea personalităților celor care aleg să devină parteneri UBER.

„Pentru mine a fost o oportunitate nesperată să iau parte la acest proiect. Am fotografiat oameni care deși nu sunt obișnuiţi cu ședințele foto, au reușit să fie cât mai autentici, în ciuda întregului protocol pe care îl presupune o astfel de ședință. Fotografia mea preferată din cadrul expoziției este cea care le prezintă în oglindă pe Irina și Mihaela, mamă și fiică, ambele șoferi UBER.  Mesajul fotografiei este delicat, dar puternic, acest lucru spunând multe despre companie. Îmi place această fotografie nu neapărat din punct de vedere compozițional, ci mai degrabă uman”, a declarat Alex Gâlmeanu.  Fotografiile prezintă subiecții în mediul lor, iar în mod intenționat, mașinile au fost excluse. Expoziția prezintă particularitatea unui om care lucrează în cadrul UBER.

 Expoziția Oameni din UBER, care va fi expusă la Casa Tiff între 9 și 25 august.

În Cluj, în momentul de față sunt peste 300 de șoferi parteneri UBER care lucrează în medie 15 ore pe săptămână.

Cele mai populare destinații alese de clujenii care au folosit UBER în ultimul an au fost Iulius Parc, zona centrului și Aeroportul Internațional „Avram Iancu”. Potrivit unui sondaj IRES realizat la comanda UBER, unul din trei tineri care folosesc aplicația, recomandă serviciul mai departe. 

Spre deosebire de anul trecut, când aplicația a fost implementată în Cluj exact la debutul festivalului Untold, când durata de așteptare putea să depășească chiar 12 minute, în prezent, timpul de așteptare s-a înjumătățit, ba mai mult, în „zilele normale”, aceasta fiind în medie de 4 minute.

În Cluj-Napoca există în prezent, conform statisticilor peste 200.000 de mașini la 300.000 de locuitori. O mașină este folosită în medie, de o singură persoană, o oră pe zi.  Viziunea UBER pentru 2020 este o mașină la trei locuitori și își propune astfel, transformarea acestui serviciu într-unul de masă.

Condițiile pentru ca un șofer să devină șofer UBER sunt simple. Acesta trebuie să aibă un cazier auto cât mai curat, un cazier judiciar impecabil, documentele mașinii la zi, o mașină cu patru uși (orice de la Logan în sus se califică), în stare bună, îngrijită, dar nu mai veche de 15 ani și să dețină un PFA sau o firmă, prin care să își poată primi banii. Plata se face săptămânal. Șoferul partener primește între 70-80% din venitul câștigat, bani din care trebuie să își achite datoriile la stat. Un șofer UBER care muncește opt ore/zi, cinci zile pe săptămână poate avea un salariu de câteva mii de lei. Există însă și persoane care conduc o oră pe zi. De altfel, 7% dinte șoferii care fac parte din comunitatea UBER din Cluj, fac acest lucru doar între alte joburi. Potrivit reprezentanților companiei, un șofer partener care muncește patru ore pe zi, poate câștiga echivalentul unui salariu minim pe economie.

Reprezentanții companiei susțin că nu îi consideră pe taximetriști dușmanii lor, ci dimpotrivă. Cu toate că în momentul în care UBER  a ajuns la Cluj, șoferii partneri nu au avut parte de cea mai călduroasă primire, iscându-se chiar un scandal în acest sens, aceștia cred că probemele au venit din cauza necunoșterii pe deplin al acestui serviciu.

„Ne place să credem că nu se mai pune problema dacă UBER e legal sau nu. Vrem să fim reglementaţi și avem exemple pozitive la nivel de Europa în acest sens. Lucrăm cu guvernele locale din țările în care ne aflăm. În Polonia, de exemplu am putut dovedi că UBER aduce o altenativă în plus consumatorilor. Avem discuţii și la nivel de țară în acest sens. Noi suntem cei care dorim în primul rând să fim reglementați”, a explicat Nicoleta Schroeder, General Manager UBER România.

 


Publicitate

Postaţi un comentariu