„S-o dăm pe față!”, prima campanie umoristică din România despre relaționarea în familie

Organizația Tineri pentru Tineri, în parteneriat cu Asociația Culturală Hai în Sat, a demarat campania „S-o dăm pe față!” prin care bărbații sunt încurajați să schimbe stereotipuri de gen pentru a avea o relaționare (mai) armonioasă cu fetele și femeile din viața lor, în diverse roluri și situații de zi cu zi.

Așadar, campania „S-o dăm pe față!” oferă bărbaților o alternativă amuzantă, pentru a demonstra că înțeleg și pot să contribuie și ei la schimbarea unor mentalități și abordări considerate tabu.

Am vrut să facem ceva nou, iar lucrurile în relaționare sunt de fapt foarte simple. Umorul ne ajută pe toți să detensionăm și să explicăm ce ne place, ce ne deranjează și ce să facem mai departe. Prin glume, ajungem să comunicăm în mod firesc și chiar onest despre subiecte pe care de regulă le evităm. Umorul detensionează. Glumele, cele mai multe, pe care adulții le fac unii cu ceilalți sunt legate de sex. Dar atunci când încercăm să vorbim serios, onest, în mod real despre probleme care ne afectează, cu partenerul de cuplu, cu prietenii sau părinții, ori cu copiii, ne dăm seama că nu prea știm cum să o facem, sau nu ne simțim pregătiți pentru asta, și ajungem în situația să facem problemele mai grave decât sunt. Dar prin umor, prin glume, la care reacționăm cu toții și suntem mult mai relaxați există șansa ca relațiile în general să se îmbunătățească pe acest tip de comunicare. Nu am fost niciodată învățați să comunicăm despre sex, sexualitate, cine suntem din punctul ăsta de vedere, deși așa am apărut pe lume. Și activitatea sexuală este o componentă absolut firească în viața fiecărui om. Și este important să fim conștienți și să învățăm odată, să ne dăm seama că de fapt ne poate ajuta să avem o viață mai fericită, mai liniștită, mai armonioasă cu cei din jurul nostru, în primul rând alături de partenerul de cuplu. Acesta este elementul de unicitate al campaniei.” spune Adina Manea, directorul organizației Tineri pentru Tineri.

Campania se desfășoară în perioada 13–31 mai în București și Cluj-Napoca și cuprinde, printre altele, spectacole de stand-up comedy, în care vor fi abordate într-un mod cât se poate de deschis și fără ipocrizie subiecte sensibile cum sunt comunicarea în sexualitate, echitatea de gen, stereotipuri și mituri din sexualitate.

Proiectul este derulat de organizația Tineri pentru Tineri, în parteneriat cu Asociația Culturală Hai în Sat, și finanțat prin programul „În stare de bine”, susținut de Kaufland România și implementat de Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile.

1 Comentariu

  1. Pop Lăcrimioara spune:

    Foarte frumos!Felicitări!

Postaţi un comentariu