Revolut: 60 de secunde pentru revoluția sistemului bancar

Irina Nicoleta Scarlat este Country Manager al Revolut România.

Tehnologia „nu iartă” nici un domeniu, iar unul dintre sectoarele în care IT-ul este așteptat cu brațele deschise de către utilizatori este cel financiar-bancar, unde deși ne aflăm în anul 2018, birocrația încă mai este prezentă la tot pasul, iar cozile la ghișeu, formularele tipărite pe hârtie sau procedurile complicate sunt la ordinea zilei. Compania Revolut este una dintre cele mai în vogă alternative de e-banking și singura care le oferă utilizatorilor români posibilitatea de a crea conturi în RON. Totul în doar 60 de secunde, folosind aplicația pe un smartphone.

Când Revolut a lansat în România posibilitatea de a crea conturi în lei, aplicația avea aproximativ 3000 de utilizatori pe teritoriul țării noastre. Imediat, cifra a ajuns la 25.000, „din vorbă-n vorbă”, spune Irina Nicoleta Scarlat, country manager-ul Revolut în România.

„Revolut este o aplicație de mobil și reprezintă o alternativă bancară digitală. Contul curent se creează în 60 de secunde. Poți deschide conturi în 25 de monede, poți cheltui bani oriunde în 150 de monede la cursul de schimb valutar interbancar. Băncile pun un premium la acest curs de schimb valutar interbancar, iar acesta este între 2 și 6%. Revolut folosește cursul de schimb real, iar asta este foarte util atunci când călătorești. Apoi, poți transfera bani, internațional, gratuit. Astăzi, de la banca, atunci când faci un transfer, plătești o taxă de transfer între 10 și 25 de euro, iar apoi pierzi bani și la conversie. Nu în ultimul rând, Revolut are partea de criptomonede, pe care le aduce mai aproape de oameni și le oferim posibilitatea de a vinde și cumpăra direct din aplicație”, explică ea.

Cel puțin în România, Revolut a început ca un card pentru călătorii, utilizatorii beneficiind de pe urma faptului că putea să îl folosească fără a mai achita comisioanele impuse de bănci. Produsul a continuat să se dezvolte, oferă posibilitatea de a tranzacționa și gestiona criptomonede, iar începând de joi, familiei de monede virtuale se alătură Bitcoin Cash și XRP (celelalte sunt Bitcoin, Litecoin, Ethereum).

„Inițial cei 3000 erau în general oameni care auziseră de Revolut din străinătate și foloseau aplicația când călătorea cu conturi în lire sterline, dolari sau euro. Când am lansat RON, Revolut a devenit un cont de zi cu zi, pentru că îți oferă tot ceea ce deja îți oferă banca ta, plus funcționalități ce țin siguranță, vizibilitate a cheltuielilor și multe altele”, mai spune Irina Scarlat.

Relația se schimbă

Pe lângă aplicația simplă și oferta de statistici și date referitoare la cheltuieli, Revolut își propune să schimbe piața prin concurența pe care o creează pentru băncile tradiționale.

„Spre deosebire de băncile tradiționale, la Revolut ne mișcăm foarte repede, în primul rând. Băncile au tot soiul de taxe și comisioane ascunse și mai au toată partea aceasta de interacțiune fizică în care clientul trebuie să stea la ghișee și la cozi. Revolut elimină birocrația. Apeși un buton și rezolvi ce ai de rezolvat. În al doilea rând, noi punem tehnologia pe primul loc pentru că asta este natura Revolut. Folosim tehnologie de ultimă generație și este mult mai simplu de folosit decât toate aplicațiile de banking. Noi nu privim băncile ca fiind concurență, pentru că produsul oferit de noi este diferit și net superior față de ceea ce este pe piață. Băncile însă ne consideră concurență, iar presiunea concurențială este bună în orice industrie, deoarece ești împins să fii mai bun și apoi te împinge să inovezi. În câțiva ani se va face clar diferența între cei tehnologizați și cei care nu sunt adaptați pieței și tehnologiei. Este o luptă pentru supraviețuire”, mai spune Irina, care până să fie Country Manager al Revolut a coordonat departamentul de Marketing al companiei de ride-sharing UBER.

În prezent, aplicația are la nivel mondial aproximativ 2 milioane de utilizatori. Pentru moment, Revolut dețin o licență de e-banking, însă compania este pe cale să își primească licența europeană de bancă.

„Educarea vine din încredere, iar încrederea se construiește și se câștigă. Noi ne propunem să facem asta și suntem pentru România deschizători de drumuri. Educația și educarea în zona tehnologiei se face explicând clar ce face aplicația, ce face produsul, să vorbești simplu și să ai răbdare. Un exemplu bun aici este UBER, care atunci când a venit în România a găsit o piață sceptică. Nimeni nu știa cum să facă, la ce număr să sune, dar acum UBER a devenit un produs mainstream. Revolut se apropie deja de 2 milioane de utilizatori în Europa și în fiecare zi crește cu cel puțin 6000 de utilizatori. În România, în ultimele zile am crescut cu câte 500 de utilizatori pe zi, deci avem o cotă bună. Noi ne propunem ca Revolut să devină un produs de masă. Ne propunem 100 de milioane de utilizatori în cinci ani și vrem ca peste 20% dintre ei să folosească Revolut ca o alternativă bancară de zi cu zi. Să fie cardul lor pentru toată ziua, nu doar pentru călătorii. Vom lansa primul card metalic 100% care va avea prin beneficii și partea de cash back. Când vom avea licența europeană de bancă se vor deschide o serie nouă de oportunități, pentru că vom putea oferi carduri de credit, cardurile vor fi carduri de debit și multe altele”, explică Irina.

Totuși, Revolut nu va deschide și un birou de dezvoltare în România, Irina explicând că acest lucru este motivat de rațiuni simple de business: după ani buni în care IT-ul românesc a fost perceput ca o piață ieftină și talentată pentru a realiza produse gândite afară, României i-a mai rămas cel mult talentul. Salariile, în special și costurile, la modul general, au făcut din România o piață ceva mai puțin atractivă, însă Irina Scarlat spune că drumul este totuși unul bun, în ciuda aparențelor.

„Având în vedere că încă nu deschidem un birou de dezvoltare aici și nu recrutăm IT-iști, a contat potențialul pieței. Eu sunt Country Manager, dar profilul meu este de marketing și business development, nu neapărat un profil de banking sau IT. România, ca piață, a avut o creștere extraordinară, dar rata de penetrare a carduri rămâne încă mică în țara noastră. Sunt încă o țară cash-first, dar aici este și potențialul. La modul general, ca populație nu suntem nativi digitali, nu suntem familiari cu tehnologia, nu suntem deschiși la noile tehnologii și aș încadra România la categoria late adopters, dacă nu chiar laggards. Cred că piața merge în direcția potrivită. Pornești de la outsourcing pentru că nu ai talent de business, dar ai talent tehnic. Apoi înveți lucrând la alte produse și apoi vedem un număr tot mai mare de start-up-uri locale. Apar echipe mici care își dezvoltă propriile produse. Ne apropiem din ce în ce mai mult de Vest, dar perioada de tranziție este dificilă pentru că nu mai ești nici perla tehnologiei în Europa, dar ești încă departe de Franța sau Germania”, mai spune ea.

În numărul 52 al Revistei Sinteza veți putea citi un interviu cu Irina Scarlat, în care aceasta vorbește despre felul în care particularitățile generației nativilor digitali au potențialul de a schimba sistemul financiar/bancar.

[stextbox id=’custom’]

Irina Scarlat are peste șapte ani de experiență în tehnologie, marketing și managementul proiectelor și al echipelor. Spirit antreprenorial, conduce operațiunile Revolut în România și se asigură că ajută românii să fie din nou în control atunci când vine vorba de bani.

Înainte de a se alătura echipei Revolut, Irina a condus echipa de marketing a Uber în România, a definit strategia la nivel local și s-a implicat activ în diferite inițiative strategice la nivel regional. Printre realizările sale se numără lansarea a trei orașe noi, creșterea numărului de utilizatori de peste zece ori și dezvoltarea echipei de marketing de la zero. Este un cetățean global care a trăit, studiat și lucrat în șapte orașe din Europa și Statele Unite și vorbește fluent patru limbi străine.

 

[/stextbox]

Distribuie:

Postaţi un comentariu