Record de spectatori la TIFF 2015. Peste 70.000 de plătitori de bilete în sălile de cinema

Foto: Dan Bodea

Ediția cu numărul 14 a marcat un record în istoria celui mai mare festival de film din România: cele 223 filme din 60 de țări selecționate la această ediție au avut parte de circa 400 de proiecții și au adus un număr record de peste 73.000 de plătitori de bilete în sălile de cinema – o creștere importantă, cu peste 10.000, față de anul trecut. Lor li se adaugă cei prezenți la proiecțiile gratuite în aer liber din Mănăștur, TIFF Campus sau Depozitul de Filme, masterclass-uri, workshop-uri, lansări, expoziții sau proiecțiile de film și concertele gratuite din cadrul NORWAVE, numărul participanților depășind cifra de 110.000 – de toate vârstele și din toată țara – în cele 10 zile. Circa 850 de invitați  și jurnaliști români și străini au luat parte la proiecții și evenimente.

Cea de-a 14-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania TIFF s-a încheiat  pe 7 iunie, cu filmul Trash la proiecția căruia au asistat 2.189 de spectatori, în Piața Unirii din Cluj. Acesta a fost al doilea cel mai de succes film al festivalului, fiind depășit doar de cel proiectat în deschidere, cu 2.366 de spectatori – Povești trăsnite / Wild Tales, care va avea premiera în cinema vineri, pe 12 iunie. Pe locurile trei și patru în top, tot cu peste 2.000 de bilete vândute, s-au clasat filmele românești Comoara și De ce eu?. Numărul spectatorilor care au urmărit filme în Piața Unirii Open Air a fost cu 133% mai mare decât anul trecut.

Site-ul www.tiff.ro, actualizat zilnic în timpul festivalului și conținând ample galerii foto și video, a avut 47.706 de vizitatori unici, 90.510 de vizite și 637.012 de vizualizări de pagini în cele 10 zile, cu aproape 20% mai mult ca anul trecut. 92% dintre utilizatori au accesat platforma din România, urmați în top de Marea Britanie, Germania, SUA, Franța. 43% dintre vizitatori au intrat pentru prima dată pe www.tiff.ro. Blogul oficial blog.tiff.ro a avut peste 24.179 de afișări, printre cele mai populare articole fiind live blogging-ul de la Gala de închidere TIFF și două concursuri pentru fanii festivalului.

Pagina de Facebook TransilvaniaIFF a câștigat 9.000 de fani de la ediția precedentă și are în prezent aproape 52.000. Postările au ajuns la 472.219 de utilizatori, dintre care peste 55.300 au interacționat cu pagina. Fanii au dat peste 32.000 de like-uri la postări, și au postat peste 800 de comentarii – numere duble față de anul trecut. Video-urile festivalului au avut pe Facebook o medie de reach de 42.111.

Spotul oficial al festivalului a ajuns la 207.000 de utilizatori pe Facebook și a fost vizualizat de 57.577 dintre ei. În plus, pe canalul Youtube al TIFF-ului, a fost văzut de alte 4.682 de persoane. Canalul de YouTube a avut în total 57.402 de vizualizări. Aplicația TIFF, dezvoltată de Greppy Systems, a fost descărcată de 3.224 de utilizatori, care au folosit-o de 45.994 ori.

Anul acesta, 320 de voluntari au ajutat la organizarea evenimentelor în locațiile TIFF. Patru dintre ei au fost selecționați în programul de Volunteer Exchange la festivalurile de film de la Vilnius și Sarajevo. Cel mai în vârstă voluntar păstrează recordul obținut anul trecut, are 53 de ani și a făcut parte din echipa de la Mănăștur Open Air.

Festivalul Internațional de Film Transilvania (29 mai – 7 iunie 2015, Cluj-Napoca) este organizat de Asociația pentru Promovarea Filmului Românesc și Asociaţia pentru Film și Cultură Urbană.


Publicitate

Postaţi un comentariu