Proiectul ”Park&Ride” de lângă Aeroport prinde contur

Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a semnat luni documentația topografică aferentă elaborării Studiului de Fezabilitate și a Planului Urbanistic Zonal pentru obiectivul de investiții Park&Ride” ce urmează să fie realizat la intrarea în municipiul Cluj-Napoca, în proximitatea Aeroportului Internațional “Avram Iancu”.

Proiectul „Park&Ride”va ocupa o suprafață de peste 30 de ha, principalul lui scop fiind acela de a decongestiona traficul prin reducerea numărului de autovehicule aflate în circulație în interiorul municipiului. Investiția, care urmează să fie realizată împreună cu Primăria Cluj-Napoca, mai prevede amenajarea de stații pentru mijlocele de transport în comun și bike sharing, respectiv realizarea accesului auto și pietonal cu dotările și infrastructura aferentă.

Park&Ride” va asigura parcări pentru o mie de mașini

Conceptul Park & Ride este des întâlnit în marile orașe europene, asemenea parcări fiind amplasate de regulă la intrările în aglomerările urbane în apropierea centurilor de ocolire sau a autostrăzilor, dar uneori și în interiorul acestora. Concret, cei care locuiesc în zona metropolitană a Clujului, navetiștii și turiștii vor avea la dispoziție un loc în care să-și lase mașina, urmând a folosi, pentru a ajunge în oraș, mijloacele de transport în comun, dar și metodele alternative de transport, precum bicicleta sau, mai nou, trotineta electrică.

Consilierii județeni au votat în 2017 un proiect de hotărâre care vizează încheierea unui protocol de colaborare, pe o perioadă de 49 de ani, între Consiliul Județean Cluj și Primăria municipiului Cluj-Napoca, pentru realizarea unor facilități de tip „park and ride”.

Potrivit protocolului încheiat, primăriei îi revine sarcina amenajării de stații pentru mijloacele de transport în comun și bike sharing, respectiv realizarea accesului auto și pietonal cu dotările și infrastructura aferentă. La rândul său, Consiliul Județean se obligă să realizeze restul obiectivelor, respectiv realizarea, administrarea și întreținerea parcărilor, cu mențiunea că aceste facilități vor funcționa contra cost, taxele urmând a fi stabilite și încasate de către forul județean.

De asemenea, Consiliul Județean va suporta toate cheltuielile legate de proiect, respectiv asigurarea fondurilor necesare executării lucrărilor aflate în sarcina sa. Mai mult, forul județean s-a angajat la elaborarea și obținerea documentațiilor de urbanism, precum și la asigurarea personalului de specialitate necesar pentru constituirea comisiei mixte de realizare a proiectului.

Potrivit reprezentanților Consiliului Județean, proiectul prevede amenajarea între 700 și 1.000 de locuri de parcare. Posesorii de mașini care vor folosi parcarea ”Park&Ride” vor avea acces la transportul în comun, vor avea la dispoziție standuri pentru închirierea de biciclete sau trotinete electrice, dar și stații de reîncărcare pentru mașinile electrice. Cei care vor alege transportul în comun vor putea călători gratuit pe mijloacele de transport în comun în ziua respectivă pe baza tichetului de parcare, după cum cei care vor alege să se deplaseze pe două roți vor beneficia de avantajele sistemului de bike sharing. De asemenea, taxa pentru parcare va fi una modică, care să justifice folosirea transportului alternativ.

CJ Cluj promite și un centru expozițional

De asemenea, reprezentanții CJ Cluj au anunțat și semnarea documentației topografice aferentă elaborării Studiului de Fezabilitate și a Planului Urbanistic Zonal pentru viitorul Centru Expozițional. Măsurătorile topocadastrale aferente investiției au fost realizate pe un amplasament în suprafață totală de 42,75 ha, aflată în intravilanul municipiului Cluj-Napoca.

Centrul Expozițional Internațional va fi edificat în formă modulară, finanțarea acestuia urmând a fi asigurată prin bugetare multianuală, din fonduri ale Consiliului Județean Cluj. Perimetrul alocat efectiv investiției va avea o suprafață de aproximativ 12 ha, acesta fiind foarte aproape de Aeroport și în imediata vecinătate a viitoarei centuri metropolitane.

Postaţi un comentariu