Proiecte de peste 300 de mii de euro propuse de floreșteni pentru dezvoltarea comunei

Au fost desemnate proiectele câștigătoare la concursul de bugetare participativă organizat de primăria Florești. Urmând modelul Clujului, locuitorii celei mai mari comune din țară pot să-și transforme acum ideile în proiecte ale comunității. Valoarea proiectelor care vor fi puse în aplicare de primărie este de circa 335 de mii de euro.

Iată proiectele câștigătoare:

eFloresti

Durată estimată: 10 luni

Buget estimat : 80.000 euro

Descriere proiect:

Se doreste a fi o platforma online care aduce cetateanul mai aproape de Administratia Publica Locala, usureaza interactiunea intre acestia, creste nivelul transparentei, faciliteaza si preia din atributiile functionarilor publici.
Fiecare compartiment al Primariei va avea propria sectiune, construita in stransa legatura cu functionarii acelui compartiment si personalizata in functie de nevoile si atributiile pe care le are compartimentul respectiv. Totodata se va tine cont si de parerea cetatenilor si de parerea oferita de acestia. Scopul principal este utilizarea mediului online pentru reducerea birocratiei, timpilor de asteptare de la ghisee, drumurilol la primarie si totodata accesul facil al cetatenilor la informatii de interes public.

Exemplu de functionalitati pentru diverse compartimente:
Aparatul Primarului:
– dispozitii ale primarului
– calendar vizualizare/inscriere in audiente
Compartimentul Cultura si Sport
– calendar online pentru vizualizare disponibilitate si rezervare Camin Cultural/Sala de Sport/Teren de Sport etc.
Compartimentul Politia Locala:
– sectiune pentru sugestii si reclamatii
Compartimentul Urbanism:
– sectiune vizualizare si eliberare documente urbanistice in format electronic
– sectiune incarcare documentatii in format electronic
– sectiune consultare documentatii urbanistice de catre cetateni pentru proiectele in derulare pe teritoriul comunei
Compartiment Achizitii Publice:
– sectiune vizualizare achizitii
Compartiment Economic:
– sectiune vizualizare executie bugetara
– sectiune vizualizare taxe si impozite
Consiliu Local:
– transmitere live sedinte Consiliului Local
– Procese Verbale sedinte
– hotarari ale consiliului local
– proiecte de hotarari
– inscriere audienta

Pe langa sectiunile dedicate compartimentelor din primarie se vor implementa urmatoarele:
– Florestiul Turistic: descrierea comunei, obiective si trasee turistice, zilele comunei/Floresti Fest, galerie foto, etc.
– harta interactiva a comunei, cu evidentierea locatiilor de interes pentru locuitorii comunei: primarie, politie, posta, scoli, gradinite, crese, dispensare, puncte de colectare selectiva deseuri, harta liniilor de autobuz etc.
– proiecte in derulare in cadrul primariei Floresti
– declaratii de avere si interese
– transparenta veniturilor salariale
– patrimoniu

Studiu de trafic

Durată estimată: 1 lună

Buget estimat : 80.000 euro

Descriere proiect:

Comuna Floreşti s-a dezvoltat în ritm alert în ultimii 12 ani, atât ca număr de locuinţe construite, cât şi ca numar locuitori ce s-au mutat aici. Din păcate această creştere nu s-a făcut sistematizat şi planificat. De aceea ne confruntăm cu problema traficului, ca acces către Cluj Napoca, dar şi în interiorul comunei, în special în localitatea Floreşti. Problemele sunt nu doar la nivelul circulaţiei cu autoturismul, dar şi pentru accese pietonale si cu biciclete. Străzile sunt puţine ca număr şi înguste, trotuare foarte înguste sau fără trotuare, sistematizarea intersecţiilor lasă de dorit.

Este necesară efectuarea unui studiu de trafic pentru toate străzile din localitatea Floreşti, studiu care să stabilească problemele cu care ne confruntăm, să obţinem date exacte, în vederea elaborării unor modele de transport public şi privat, respectiv în vederea planificării urbanistice a noilor construcţii, pentru îmbunătăţirea calităţii vieţii locuitorilor.

Supra-iluminarea unei treceri de pietoni situate pe strada Eroilor

Durată estimată: 3 luni

Buget estimat : 10.000 euro

Descriere proiect:

Prezentul proiect se dorește a fi o inițiativă cetățenească de creștere a siguranței pietonilor în zona unei treceri de pietoni de pe strada Eroilor din comuna Floresti, județul Cluj. Conform Legii Administrației Publice Locale nr. 215 din 23.04.2001 (republicata și actualizata), articolul 36, aliniatul 2, litera c) specifica una dintre atribuțiile consiliilor locale și anume “atribuții privind administrarea domeniului public și privat al comunei, orașului sau municipiului”, ceea ce conferă acestui proiect eligibilitatea necesara conform criteriilor minimale specificate de Primăria Floresti. De asemenea, poziția trecerii de pietoni – aflata în imediata apropiere a unui centru comercial, a unor magazine de timp supermarket și mai ales a unui magazin cu program non-stop – sugerează nevoia unui sistem de iluminat nocturn, dedicat siguranței pietonilor.
Principalele avantaje ce pot apărea în urma implementării unui asemenea proiect, ar putea fi:
– scăderea spre zero a numărului de accidente cu victime, pe trecerea de pietoni monitorizata.
– creșterea gradului de siguranță a pietonilor din zona.
– creșterea zonei de contact vizual direct și periferic al șoferilor ce trebuie sa acorde prioritate pietonilor.
– eficacitate energetica crescuta.
– raport beneficii/suma investita pozitiv.
Principalele caracteristici tehnice ale sistemului de supra-iluminare:
– pe fiecare parte a trecerii de pietoni va fi montat câte un stâlp ce va avea instalat un sistem de iluminat cu LED.
– stâlpii se vor monta înaintea trecerii de pietoni din direcția de deplasare a traficului.
– distribuția fluxului luminos va fi asimetrica, astfel încât sa acopere cât mai eficient întreaga suprafață a trecerii de pietoni și sa mențină aceeași intensitate luminoasa în orice punct a trecerii de pietoni.
– aparatele de iluminat se vor orienta înspre pietonii aflați pe trecere, pentru obținerea unui contrast pozitiv între fundalul întunecat și pietoni.
Sistemul de supra-iluminare poate fi prevazut și cu senzori de prezenta, astfel existând doua situații:
1. In cazul în care nu exista nici un pieton în preajma trecerii de pietoni, sistemul de iluminat sa mențină o iluminare ambientala ce va fi setata de specialiștii contractați.
2. In cazul în care exista unul sau mai multi pietoni în preajma trecerii de pietoni sau angajați în traversare, sistemul de iluminat sa poată creste intensitatea luminoasa pana la punctul de contrast maxim sau pana la capacitatea maxima a sa.
Amplasamentul obiectivului: trecerea de pietoni din zona centrului comercial Roka, Piata Floresti, magazin Profi.
In final, un alt aspect de luat în considerare trebuie sa fie repetabilitatea eficienta a eventualului proiect. Astfel, dacă în urma unei analize tehnico-economice, se dorește implementarea sistemului și în alte locații, acest lucru sa fie clar documentat încă din proiectul pilot propus.

Pasarelă pietonală Florești – zona Metro

Durată estimată: 6 luni

Buget estimat : 95.000 euro

Descriere proiect:

Avand in vedere faptul ca portiunea DN 1 care este situata pe raza UAT Floresti este cel mai aglomerat sector rutier din Romania (tranzitat de circa 70.000 de autovehicule zilnic), atat circulatia rutiera, cat si cea pietonala au nevoie de masuri active de sprijinire.
In aceasta ordine de idei, notorie fiind pasivitatea administratorului drumului CNAIR, consider ca este de bun augur implicarea comunitatii prin implementarea proiectului de amplasare si construire a unei pasarele pietonale moderne. Pasarela va fi amplasata si construita doar pe terenul aflat in proprietatea UAT Floresti, deci nu va fi nevoie de aportul celor de la Compania de Drumuri Nationale care ar putea prelungi nejustificat implementarea proiectului.
Aceasta ar aduce urmatoarele beneficii:
1. Cresterea sigurantei pietonilor care ar putea avea la dispozitie o solutie simpla, putin costistitoare si adaptata nevoilor si realitatii actuale a traficului de pe DN 1, str. Avram Iancu din Floresti.
2. Fluidizarea traficului rutier prin desfiintarea unei treceri de pietoni. Pe fondul aglomeratiei de dimineata si seara, exista numeroase plangeri ale locuitorilor satului Floresti referitoare la timpul petrecut in trafic, iar implementarea proiectului ar veni in intampinarea nemultumirilor legate de timpul petrecut in trafic.
3. Reducerea accidentelor rutiere grave care din pacate se intampla cu frecventa lunara in zona si a accidentelor rutiere care se soldeaza cu pagube materiale care se intampla cu frecventa saptamanala.
4. Intretinerea curenta a pasarelei pietonale ar putea fi asigurata din veniturile obtinute din inchirierea spatiului vertical de pe laterale pentru panotaj stradal, acestea fiind foarte vizibile pentru clientii interesati de publicitate. In aceasta ordine de idei impactul perpetuu asupra bugetului comunei ar fi inexistent.
5. Asigurarea unui acces mai facil din punct de vedere rutier catre viitorul Spital Regional de Urgenta prin reconfigurarea singurei treceri de pietoni pe ruta Cluj-Napoca Floresti de pe teritoriul UAT Floresti.

Depunerea și gestionarea sesizărilor online în mod transparent

Durată estimată: 12 luni

Buget estimat : 50.000 euro

Descriere proiect:

Propunere
Aplicație online open source pentru:
– depunere sesizări în mod transparent, upload imagini, specificare locație
– discuție pe tema sesizării
– hartă interactivă a sesizărilor
– gruparea sesizărilor multiple pentru același subiect
– răspuns punctual cu modul și timpul estimat de soluționare din partea autorităților locale
– informare evoluție pentru o anumită sesizare din partea autorităților

Motive pentru a face aplicația open source:
– reduce costurile de implementare
– face transparentă evoluția proiectului
– impulsionează locuitorii comunei care lucrează în domeniul IT să ajute la dezvoltare și/sau testare, reducând astfel costurile totale
– permite altor administrații să beneficieze sau să contribuie la proiect

Exemple de probleme ce pot fi sesizate folosind această aplicație:
– deșeuri neridicate de pe o anumită stradă sau de la o anumită adresă
– depozitare ilegală de deșeuri
– autoturisme parcate neregulamentar îngreunand circulația sau vizibilitatea
– indicator rutier lipsă sau avariat
– iluminat public deficitar
– propunere loc de joacă pentru copii

Prin această aplicație nu se propune înlocuirea canalelor actuale de sesizări sau solicitări adresate autorităților, ci suplimentarea lor cu unul care oferă transparență în timp real.

Durată estimată
În primă fază este necesară o etapă de analiză pentru a stabili setul minim de cerințe pentru a face această aplicație viabilă, urmată de o perioadă de căutare și cercetare a soluțiilor deja existente pentru a se încerca pe cât posibil refolosirea lor pentru a reduce durata de implementare și costul. Indiferent de rezultatul acestei prime etape, durata maximă a bugetului este de 12 luni.

Buget
În funcție de cerințele finale ale aplicației, gradul de implicare al voluntarilor și al administrației locale Florești, bugetul maxim estimat pentru cercetare, dezvoltare și promovare este de 50.000 euro.

După implementarea proiectului, în funcție de gradul de folosire al aplicației, costul maxim de funcționare este 2.500 euro/an. În funcție de evoluția tehnologică, poate să apară un cost de mentenanță maxim de 3000 euro/an.

Sisteme de recunoaștere a numerelor de înmatriculare în vederea acordării de amenzi contravenționale

durată estimată: 2 luni

buget estimat : 10.000 euro

Descriere proiect:

Traficul ingreunat pe directia Cluj – Floresti in orele de varf si nu numai, indruma unii participanti la trafic la manevre interzise. Este vorba de virajul la stanga pe strazile Muncitorilor si Poligonului pe portiune de drum cu linie dubla continua si chiar peste jaloanele instalate de primaria Floresti.

O posibila solutie pentru sensibilizarea participantilor la trafic consta in instalarea unui sistem de recunoastere a numerelor de inmatriculare. Imaginile video insotite de numerele de inmatriculare sunt transmise unui sistem de inregistrare instalat la primaria Floresti. In baza acestora se pot intocmi amenzi contraventionale celor care au executat manevrele interzise.

Camerele pot fi insotite de panouri fotovoltaice pentru o abordare cat mai eco-friendly, iar transmisia catre dispecerat se va realiza pe un link radio, similar cu sistemul existent de supraveghere video.

Alee pietonală pentru agrement pe digul de la baraj

Durată estimată: 2 luni

Buget estimat : 10.000 euro

Descriere proiect:

Pe porțiunea de dig de la baraj spre Gilău aproximativ un kilometru se poate amenaja o alee pietonală asfaltată cu o lățime de aproximativ 4m cu băncuțe, felinare, coșuri de gunoi, arbuști ornamentali, pentru plimbare și relaxare!

Distribuie:

Postaţi un comentariu