Primăria dă replica activiştilor: Nu este vorba despre o “betonare a Someşului”

Lucrările pe malul Someșului sunt în toi / Foto: Dan Bodea

După ce societatea civilă a anunţat că va continua să protesteze împotriva proiectului de modernizare a malului Someşului, primăria Cluj-Napoca a venit cu câteva precizări.

Astfel într-un comunicat al instituţiei se arată că, proiectul “Modernizarea tramei stradale şi acces la zona industrială – în municipiul Cluj-Napoca”, care include modernizarea din zona Splaiului Independenţei, a fost aprobat conform procedurilor legale şi are toate avizele necesare, AC nr. 1281/2012.

Proiectul a fost aprobat conform soluţiei propuse prin Planul Urbanistic Zonal – strada George Coşbuc – Splaiul Independenţei – strada Uzinei Electrice, validat de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului.

Proiectul “Modernizarea tramei stradale şi acces la zona industrială – în municipiul Cluj-Napoca” este finanţat din fonduri europene, conform contractului de finanţare – nr. 3692/29.03.2013. În urma unei licitaţii publice a fost încheiat contractul de execuţie cu nr. 109598/27.03.2014, în valoare de 53.092.092, 2 lei.

În urma solicitărilor şi consultărilor cu reprezentanţii societăţii civile, Primăria a acceptat modificarea destinaţiei finale a benzii suplimentare care se realizează pe Splaiul Independenţei, din bandă rutieră, în pistă pentru biciclişti şi pietoni, conform planului afişat pe site-ul www.primariaclujnapoca.ro.

„Nu este vorba despre o “betonare a Someşului”, ci de realizarea unui zid de sprijin necesar realizării spaţiului pietonal şi pistelor de biciclete. Lucrările se vor derula astfel încât să fie afectat cât mai puţin spaţiul verde aferent, iar după finalizarea lucrărilor, vor fi replantaţi alţi arbori, conform configuraţiei zonei. Facem precizarea că pe porţiunea de teren dintre Opera Maghiară şi Podul Garibaldi va rămâne un spaţiu verde cuprins între 1, 5 şi 3 metri.

În prezent, pe Malul Someşului se derulează lucrări în vederea introducerii cablurilor în subteran (inclusiv cele aparţinând Companiei de Transport Public), iar după finalizare, zona va fi acoperită şi redată ca spaţiu verde. Chiar dacă în timpul desfăşurării lucrărilor pare afectată o zonă mai mare, la finalul lucrărilor taluzul va fi refăcut şi înierbat”, se arată în comunicat.


Publicitate

Postaţi un comentariu