Primăria Cluj-Napoca va face studiul de fezabilitate pentru centura metropolitană. Are la dispoziţie 2 ani

Primăria municipiului Cluj-Napoca a obâinut avizul şi aprobarea de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru a putea demara studiul de fezabilitate, planul urbanistic zonal şi detaliile tehnice necesare în vederea autorizării Centurii Metropolitane Cluj-Napoca, costurile pentru această procedură fiind estimate la 4 milioane de euro.

Consiliului Local Cluj-Napoca a aprobat acordul de asociere între Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi unităţile administrativ-teritoriale pe raza cărora se va realiza centura: municipiul Cluj-Napoca şi comunele Gilău, Apahida şi Floreşti. De asemenea, consilierii au aprobat şi protocolul de asociere între aceste unităţi administrativ-teritoriale. După municipiul Cluj-Napoca, în perioada imediat următoare, acest protocol va fi aprobat şi în consiliile locale Floreşti, Gilău şi Apahida.

”Am reuşit să deblocăm proiectul centurii metropolitane a Clujului. Am obţinut avizul şi aprobarea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru a face în locul Guvernului studiul de fezabilitate, Planul Urbanistic Zonal şi detaliile tehnice în vederea autorizării centurii metropolitane a municipiului Cluj-Napoca. Potrivit graficului stabilit de comun acord şi prevăzut în protocolul de colaborare cu Ministerul Transporturilor, autorităţile locale vor avea la dispoziţie doi ani de zile pentru parcurgerea acestei etape privind realizarea studiului de fezabilitate, a PUZ-ului şi a detaliilor tehnice pentru autorizarea lucrărilor (DTAC). Această etapă este foarte grea şi consistentă”, a explicat primarul Emil Boc.

Concret, paşii care trebuie urmaţi în aceşti doi ani presupun următoarele: achiziţie consultanţă, realizarea licitaţiei pentru realizarea SF, PUZ şi DTAC, semnare contract pentru aceste elemente, realizarea propriu-zisă a SF, PUZ si DTAC.

”În cadrul acestei etape avem nevoie de cel puţin 15 sub-etape care presupun studii geo, studii topo, stabilire culoar de expropiere cu proprietarii, stabilirea variantelor de traseu, aprobare interimară a traseului de către CNAIR şi obţinerea avizelor de la mai multe entităţi: mediu, ape, păduri, Transgaz, gaz, Transelectrica, Electrica, Compania de apă Someş, telefonie, monumente, Inspectoratul de stat în construcţii, sănătate publică, CFR şi CNAIR. După aceea trebuie aprobat PUZ-ul în Consiliul Judeţean Cluj. După ce se parcurg aceste etape urmează aprobarea în cadrul comisiei tehnice a CNAIR şi pregătirea autorizaţiei de construire care trebuie predată până în 31 decembrie 2019 Ministerului Transporturilor pentru ca acesta, în perioada 2020-2023, să realizeze licitaţia şi execuţia propriu-zisă a centurii metropolitane. Dacă toate aceste etape vor fi respectate în termenele rezonabile prevăzute, sunt şanse reale ca această centură să se realizeze. Această centură va duce Clujul în secolul actual în privinţa mobilităţii urbane şi a dezvoltării oraşului. Toate proiectele noastre de mobilitate capătă sens odată cu realizarea acestei centuri”, a mai precizat primarul Emil Boc.

Centura metropolitană are o lungime de 38 de kilometri şi o alocare financiară de 150 de milioane de euro. Pentru început, Primăria Cluj-Napoca împreună cu celelalte unităţi administrativ-teritoriale vor suporta cheltuielile legate de realizarea documentaţiei tehnice amintite, urmând ca apoi să existe posibilitatea ca aceşti bani să fie rambursaţi. În bugetul municipiului pe anul 2018 va fi realizată o alocare financiară specială pentru acest proiect.


Publicitate

Postaţi un comentariu