Primăria Cluj-Napoca va avea de luna viitoare un funcționar public virtual

Primăria Cluj-Napoca va introduce de la jumătatea lunii viitoare primul funcţionar public robot, numit Antonia. Anunțul a fost făcut de primarul Emil Boc, care a estimat și că în maxim jumătate de an clujenii vor putea face cunoșțință față în față cu acest robot.

”Colegii mei au făcut această propunere de nume și eu am preluat-o. Primăria din Cluj va fi cred prima primărie din România care va avea primul funcționar public virtual. Acest funcționar va face două lucruri. Acum, în prima etapă, din 15 aprilie, va fi funcţional pentru a redirecţiona cererile online depuse de cetăţeni. Deci, dacă e o cerere pentru parcare, ea intră la primărie la ghişeul nostru de pe strada Moţilor, iar un funcţionar o direcţionează spre alt funcţionar. De exemplu, se depun online cereri pentru parcări. Cetățeanul intră cu această cerere online în baza de date a primăriei și acest funcționar virtual o distribuie la parcări. Dacă va fi o cerere pentru acordare de locuință o va distribui la locuinșe, dacă va fi o cerere pentru cumpărare de teren, la Serviciul patrimoniu. Deci Antonia va fi acel funcţionar virtual care va face instant acest lucru, nu va mai pierde o zi cum pierzi acum când vine de la funcţionar ca să distribuie cererea spre serviciul respectiv. Ea va merge automat, instant, la serviciul de specialitate pentru a putea fi direcționată mai ușor”, a explicat primarul Emil Boc cum va funcționa viitorul ”angajat” al primăriei la o emisiune la Napoca FM.

Cum anume va ști Antonia să direcționeze cererile corect? “La aceste cereri care se depun online cetăţeanul bifează o căsuţă. Vrea cerere pentru a se toaleta spaţiul verde din faţa blocului, bifează căsuța de spaţiu verde. Antonia vede că a bifat spațiu verde şi trimite cererea la spaţii verzi. Dacă cetăţeanul a bifat greşit Antonia nu poate deocamdată să verifice conţinutul cererii. Cel de la Spaţii Verzi va vedea că de fapt e o cerere pentru cimitir sau pentru altceva, şi o va redirecţiona spre serviciul respectiv”, a adăugat primarul.

Noul funcționar va fi la dispoziția clujenilor și față în față, în circa o jumătate de an. Aceasta va fi a doua etapă a proiectului anunțat de primărie. “După aceea, în 6 luni de zile vom avea efectiv o locaţie, unde un funcţionar public virtual, un robot, va fi 24 de ore din 24 la dispoziţie pentru a primi cereri virtuale şi pentru a putea face plăţi cu cardul. Și vei putea 24 de ore din 24 să mergi la o locaţie a primăriei, la care lucrăm să o amenajăm și o vom anunța când este gata. Dar asta înseamnă încă multă muncă de programare. Va fi o locație în care vei avea în faţa ta un funcţionar public virtual, cu care vei putea interacţiona prin mijloacele tehnologiei, inclusiv prin plata cu cardul a impozitelor şi taxelor locale. Deci nu mai trebuie să mergi în timpul orelor de program ci oricând. Încercăm să ţinem şi noi pasul cu oraşul care e un oraş viu, dinamic, cu accent mare pe inovație , cercetare, dezvoltare , IT, un oraș digital”, a concluzionat Boc.

Postaţi un comentariu