O platformă de recrutare online, marele câștigător al Idea Challenge by Imprezzio

Cea mai importantă competiție din Transilvania destinată start-up-urilor, Idea Challenge by Imprezzio și-a desemnat câștigătorii. SkillView.io, o platformă online de recrutare, a câștigat cea de-a doua ediție a competiției și marele premiu: o călătorie în Statele Unite ale Americii, unde reprezentantul acestei echipe va reîntâlni potențialii investitori interesați de dezvoltarea acestei platforme.

Marea provocare a echipelor înscrise a fost aceea de a convinge juriul că ideea lor este cea care merită să primească atât finanțare, cât și consultanță pentru a fi implementată în colaborare cu Imprezzio Global. Participarea la concurs a fost condiționată de faptul că orice idee trebuia să aibă o componentă IT.

Echipa câștigătoare, SkillView.io a reușit să convingă juriul cu o platformă online care simplifică extrem de mult procesul de recutare al candidaților, întrucât oferă posibilitatea realizării unor interviuri la distanță. Aceste interviuri îi oferă angajatorului posibilitatea de a discuta cu candidatul, dar și de a vedea cum anume rezolvă acesta anumite sarcini de programare în timp real.

castigator-ideea-challange

Recrutare online

Platforma îi dă angajatorului posibilitatea de a-și examina mai mulți candidați în același timp trimitându-le acestora un chestionar cu trei tipuri de întrebări: text, alegere unică și alegere multiplă. La final, angajatorul sau departamentul de HR pot filtra rapid doar candidații care au finalizat cu succes examenul. Platforma permite utilizarea unor fișiere video, audio și text. Programul îi oferă posibilitatea departamentului de HR să își organizeze întregul proces de angajare, istoricul celor intervievați, dar și profilele celor care urmează să fie intervievați, astfel încât să eficientizeze la maxim munca din timpul procesului de recrutare.

Echipa SkillView.io a câștigat o excursie în Statele Unite, în Seatlle, unde va continua negocierile cu „firma mamă”, Imprezio Global, în vederea implementării ideii.

Un alt câștigător este echipa care a dezvoltat platforma Bounce Match. Este vorba de o platformă adresată practicanților unor sporturi precum squash. Ideea va permite sportivilor să își găsească parteneri de același nivel de îndemânare, precum și rezervarea unui teren pentru joc. Echipa Bounce Match va intra într-un program de accelerare a afacerii, oferit de Spherik Accelerator.

Banca Transilvania a oferit, de asemenea, două premii speciale, care constau în  asistența necesară pentru punerea pe piață a produselor, precum și sprijin pentru dezvoltarea afacerilor. Bounce Match este unul dintre câștigătorii acestui premiu special, iar cel de-al doilea câștigător este echipa ZigzAd. Această echipă a dezvoltat o soluție automatizată de retargeting. Concret, este vorba de o soluție utilă magazinelor on-line pentru a-și menține clienții, în contextul în care studiile sociologice arată că 35 la sută dintre cei care fac cumpărături pe Internet resimt dezamăgire în prima zi după livrarea produselor achiziționate.

Ideea Challenge by Imprezzio a avut prima ediție în 2015. „În 2015 am avut 42 de echipe înscrise și am dus în faza de pitching 34 de echipe cu scopul de a găsi o idee sau un start-up în care să investim. Am reușit să ducem mai departe o echipă cu care purtăm  în continuare discuții legate de business-ul lor. Este o echipă care își dezvoltă ideea pe waste management. Ca o noutate, anul acesta am devenit internaționali, astfel că din 73 de echipe înscrise am avut o prezență de 50 de echipe din România și restul de 23 din 16 țări din țările lumii, inclusiv din Gana. O altă noutate este faptul că am devenit parteneri cu cei de la Spherik Accelerator. Cei de la Spherik Accelator le-au oferit echipelor sesiuni de mentoring și le-au arătat ce înseamnă o prezentare bună, ce înseamnă o investiție, astfel încât aceștia să se prezinte pregătiți în față investitorilor”, a explicat pentru Transilvania Reporter Delia Mureșan, Challenge Manager.

Organizatorul evenimentului, Imprezzio Global este o companie americană de software development ă. „La nivel de grup am concluzionat faptul că dispunem de un capital suficient pentru a ne îndrepta atenția spre un start-up și pentru ceea ce ar însemna partenerierea cu o echipă, cu o idee, cu un start-up, astfel încât să creem împreună cu produs. Anul trecut am oferit un premiu de 25.000 de dolari, iar anul acesta am crescut, ne-am maturizat, și ne-am dat seama că nu ne putem limita la această sumă pentru că sunt idei care au nevoie de mai mult și de aceea am considerat potrivit să le oferim câștigătorilor o excursie în Statele Unite pentru a discuta suplimentar nevoile lor de business cu investitorii și evident începerea parteneriatului. Anul acesta am avut susțineea mai multor parteneri. Avem susținerea unui investitor din Israel dispus să le ofere echipelor pe care le considerăm noi câștigătoare cinci ore de mentoring ”, explică Delia.

Idei inovative

Cele 72 de idei înscrise în program au fost analizate, iar din acestea 23 au intrat în finală.

„Au fost idei care ne-au depășit așteptările, dar au fost și idei care ar mai fi necesitat mai mult lucru. Am avut o mare diversitate de idei: un modul pentru acvarii care monitorizează diverse aspecte de PH, temperatură a apei, hrănirea automată a peștilor, platforme financiare, soluții bazate pe Google Analytics, Instagram, soluții de marketing, diverse tool-uri, o platformă care încercă să facă predicții financiare, o platformă care îți traduce în limbaj comun, fie că este vorba de Google Analytics sau Facebook și îți dă rezultatele pe înțelesul fiecăruiamsau o platformă care îți ușurează comunicarea dintre agenții de marketing și clienții lor, în ceea ce privește diverse postări pe platformele sociale. Acestea sunt doar câteva dintre ideile prezentate”, e precizat Delia.

În etapa de filtrare a echipelor s-au luat în considerare atât viziunea echipei, cât și seriozitatea acesteia în vederea implementării proiectului.

Participanții au avut vârste curpinse între 17 și 71 de ani.

„Mi-au plăcut foarte mult ideile care nu au intrat în pitching, în sensul că s-a creat un val la nivel de 17 ani, 17 ani plus, elevi, studenți care au aflat de proiect și care și-au făcut curajul să vină la discuții cu o companie dispusă să investească în ideea lor. Au văzut un banner în oraș și au venit la o primă discuție. Ca efect secundar, dincolo de a găsi o echipă care să ne devină partener în cadrul unui business, este important și impactul pe care îl creeze sau felul în care încurajezi elevii, studenții, adulții să aibă curaj, să își prezinte ideile inovative. Vorbim foarte mult de IT în zona de outsourching, dar mai puțin de zona de produse, deși există talent și potențial. Acest efect secundar ajută pe termen lung comunitatea și educația în sine”, este de părere Cristina Podaru,  HR Specialist Imprezzio Global.

Cel mai în vârstă participant la competiție a fost un domn de 71 de ani, originar din Statele Unite care a gândit o pltformă online menită să faciliteze comunicarea dintre pacienți, asiguratori și medici, pentru analizarea unor probleme chirurgicale.

Mai multe detalii despre proiectul câștigător aici.


Publicitate

Postaţi un comentariu