Nu zî la nime`. Pentru că începe

Foto: Dan Bodea

Sunt puține evenimente muzicale anuale care să fie la fel de așteptate precum este festivalul Untold. Fervoarea a început încă din noiembrie 2016, când organizatorii au anunțat data în care va avea loc cea de-a treia ediție. Imediat, fanii au început să dezbată ce artiști își doresc, Armin van Buuren a confirmat că se întoarce și câteva luni mai târziu ne aflăm în prima zi a festivalului. Un festival care deși vorbește pe limba tuturor, încearcă să nu își uite originile transilvănene, astfel că, își așteaptă publicul într-o zonă de 200 de metri pătrați în care cei curioși pot învăța dansuri populare de la artiștii ansamblului Mărțișorul, pot încerca țuica de Ardeal, pot primi „acte” de ardelean autentic și, în esență, pot să descopere un soi de machetă a Transilvaniei, pe care apoi să o ia la pas, imediat după distracția de la „Nu zî la nime’”, așa cum se numește Untold în „limba” transilvăneană.

Pe o suprafață de 200 de metri pătrați, în zona Forrest Stage din cadrul festivalului Untold, cei veniți să se distreze pot gusta pentru câteva ore esența Transilvaniei și pot chiar să plece acasă cu un certificat de ardelean autentic, care se acordă în urma unui proces cât se poate de distractiv. Toate acestea și multe alte activități autentice sunt posibile la zona „Transilvania All Inclusive”, unde muzica electronică din festival dă mâna cu tradițiile, dansul popular și portul tradițional românesc.

„Toată ideea a pornit de la faptul că, până la urmă, festivalul se află în Transilvania și Transilvania este o zonă cu multă tradiție și cu o istorie importante. Era păcat deci să nu avem o zonă în care să expunem tradițiile acestea, dar și alte lucruri specifice zonei. Împreună cu niște oameni care au și un muzeu în Maramureș, Colțul Românesc se numesc, creăm această zonă care se numește Transilvania All Inclusive. De asemenea, prin această zonă promovăm și campania noastră prin care cu brățara de festival primești reduceri și ești încurajat să vizitezi Transilvania, campanie pe care am avut-o și în anii trecuți”, explică Neli Borza, user experience manager în cadrul Untold.

Provocarea supremă va fi obținerea unui certificat de ardelean autentic, pentru care cei interesați trebuie să parcurgă cinci pași ce presupun, printre altele, degustarea de mâncăruri tradiționale și țuică specifică zonei.

„Pe lângă faptul că pot achiziționa tricouri cu mesaje scrise într-un limbaj specific zonei,  am făcut un traseu numit „Cum să devii ardelean în cinci pași”. Primul pas este cel de întâmpinare în acest univers, urmează o degustare de preparate tradiționale românești, pasul trei presupune să asculți muzică populară specifică zonei, la pasul patru ești invitat să exersezi fraze tipic românești traduse în engleză, după care îți poți face o poză și cu o ștampilă ești declarat un ardelean adevărat”, mai spune Neli Borza.

Foto: Maria Man

Zona le va da vizitatorilor și posibilitatea de a învăța pașii specifici dansurilor populare din zona Transilvaniei, lecțiile fiind predate de către artiști ai Ansamblului Folcloric Studențesc „Mărțișorul”, coordonatorul grupului explicând că membrii ansamblului sunt mari fani ai festivalului.

„În primul rând, pentru noi este o reclamă. Este de asemenea o formă de reclamă pentru țară, pentru că vor veni acolo foarte mulți străini care vor avea ocazia să cunoască tradițiile populare din România, având și posibilitatea de a afla ce pot vizita în România. Noi, de 60 de ani de când existăm, am promovat tradiția, obiceiurile și portul popular românesc peste tot în lume. Asta facem noi și acum o facem tot pentru străini, dar la noi în țară. Cel puțin jumătate din ansamblu cumpărase bilete pentru Untold. Chiar eram invitați la un festival internațional de folclor care are loc la Varșovia, dar a trebuit să refuzăm pentru că lumea era la Untold. Majoritatea vor să vadă festivalul acesta, iar cei tineri sunt îndrăgostiți și de folclor, dar și de muzica electronică”, a declarat Ioan Cocian, coordonatorul ansamblului.

Dincolo de distracție, Transilvania All Inclusive își propune să ofere turiștilor o mostră din ceea ce înseamnă Transilvania și să îi încurajeze ca după festival să pornească într-o călătorie prin zonă.

„Voiam să valorificăm faptul că festivalul este în Transilvania. În primul an povestea era bazată pe personaje din mitologia românească și am constatat că mulți străini ar putea gusta această zonă autentic românească. Este un fel de introducere pentru ceea ce ar putea vedea în Transilvania. Publicul țintă este reprezentat de străini dar și români din alte zone geografice ale țării”, mai spune Neli Borza, user experience manager în cadrul Untold.


Publicitate

Postaţi un comentariu