Modernizarea învățământului românesc, înc-o sforțare! Table și tablete smart pentru elevii români

Ministrul educației, Ecaterina Andronescu este prezentă zilele acestea în Cluj-Napoca cu ocazia unei conferințe naționale dedicate Președinției Consiliului UE și a priorităților din domeniul educației (foto: Dan Bodea)

Aflată la Cluj, Ecaterina Andronescu a discutat câteva dintre proiectele ministerului pentru acest an, dar și despre problemele sistemului de educație românesc. Ministrul a avut și o serie de întâlniri cu reprezentanții instituțiilor de educație clujene.

Ecaterina Andronescu, prezentă zilele acestea la Cluj-Napoca cu ocazia conferinței naționale „Prioritățile Președinției României la Consiliul Uniunii Europene în domeniul educației“, a declarat că a avut o serie de întâlniri cu rectorii universităților clujene, cu directorii tuturor școlilor din Cluj Napoca și cu o parte dintre inspectorii școlari generali din țară, pentru a discuta despre problemele aferente fiecărui sector de educație.

În cadrul conferinței de presă susținute după inaugurarea noului sediu al Inspectoratului Școlar Județean clujean, ministrul a atins câteva dintre subiectele fierbinți ale momentului. Primul dintre ele a fost chiar chestiunea diplomei echivalate a așa-zisului medic italian, explicând că recunoașterea unei diplome nu reprezintă intrarea în profesie, chiar dacă o astfel de echivalare ar fi avut loc.

Tot din declarațiile sale am aflat și că proiectul pentru noua lege a educației se află încă în stadiul de draft neterminat. Însă, acesta ar putea include obligativitatea unei evaluări o dată la 10 ani pentru cadrele didactice, un nou tip de bacalaureat pentru laureații liceelor tehnologice (așa-zisul Bac tehnologic, flexibil și care nu exclude susținerea ulterioară a unui bacalaureat național).

Se lucrează și la o nouă metodologie pentru aprobarea noilor manuale, unde accentul va cădea pe calitate și pe gradul crescut de responsabilitate pe care îl vor avea atât redactorii, cât și evaluatorii manualelor.

În ceea ce privește meditațiile și after-school-ul, ministrul educației a susținut că:

„Nu este etic ca elevii din clasa unui profesor să fie meditați de același profesor în privat. Cum nu e foarte etic nici faptul că învățătoarea de la clasă își aduce clasa la ea însăși la after-school. Aceste tipuri de practici ar putea atrage suspiciuni și dubii din partea părinților care nu își trimit copiii la meditații și after school“, a afirmat Ecaterina Andronescu.

Nu stăm bine nici la capitolul decalajelor școlare între elevi, ma ales că diferențele de nivel apar deja din clasa a II-a, ceea ce face necesară o strategie de educație care să remedieze aceste inegalități până este prea târziu. Soluția propusă ar fi eventuale ore de remediere a situației introduse deja din ciclul primar. În aceeași direcție se îndreaptă și proiectul unei noi programe școlare, care să fie mai adecvată vârstei elevului.

Migrația a afectat și sistemul de educație, dar datele exacte referitoare la amploarea fenomenului lipsesc încă. Conform spuselor ministrului,

„anul trecut aveam 152.000 de copii în acte, care trebuiau să susțină examenele naționale, dar la examene s-au prezentat cu 10.000 de copii mai puțini. Tot anul trecut, unul dintre reprezentanții sistemului de educație spaniol mi-a spus că acolo sunt în jur de 100.000 de copii români. Trebuie să facem o bază de date clară, din care să ne putem da seama câți dintre copii sunt plecați și câți au abandonat școala“, a explicat Ecaterina Andronescu.

Aceasta a mai adăugat și că, acum 15 ani, aveam aproximativ 4 milioane de elevi, dar acum numărul lor a scăzut la 2,8 milioane. În ceea ce-i privește pe profesori, numărul lor a scăzut în ultimii 15 ani cu doar 35.000, acum fiind aproximativ 215.000 de cadre didactice, față de cele 250.000 câte erau în urmă cu 15 ani.

Ministrul a anunțat și faptul că pentru proiectele de digitalizare a educației s-au pus deoparte 70 de milioane, care ar urma să fie investiți în table inteligente, care ar urma să fie amplasate în fiecare clasă. Este vorba despre 90.000 de astfel de table. Mai mult, elevii de gimnaziu și liceu vor primi tablete. Digitalizarea nu vizează doar infrastructura școlară, Ministrul Andronescu anunțând și faptul că se lucrează la un program de tehnologizare a securității în școli. Chiar dacă școala românească se modernizează, problemele vechi persistă încă, mai ales că în jur de 1460 de unități școlare, majoritatea aflate în zona Moldovei, au încă grupul sanitar situat afară.

51644440_429350757805640_4384294352239722496_n 002W0A1054 51352836_1928617680581100_5376551644383150080_n
<
>
(foto: Dan Bodea)

Postaţi un comentariu