Investigaţie a Consiliului Concurenţei la Aeroportul Internaţional Avram Iancu Cluj

Foto: Dan Bodea

Consiliul Concurenţei investighează cum sunt prestate serviciile de handling la sol la aeroportul Cluj-Napoca, servicii care în prezent sunt furnizate doar de această regie a Consiliului Judeţean Cluj. Conducerea aeroportului susţine însă că se respectă întru totul legea, fiind obligată să organizeze licitaţie pentru aceste servicii abia dacă trece de 2 milioane de pasageri.

Consiliul Concurenţei a declanşat o investigaţie având ca obiect un posibil abuz de poziţie dominantă săvârşit de către Regia Autonomă Aeroportul Internaţional Avram Iancu Cluj. Investigaţia se referă la un posibil refuz al Regiei Autonome de a acorda accesul la infrastructura aeroportuară necesară prestării serviciilor de handling la sol pe Aeroportul Internaţional Avram Iancu Cluj. În cadrul investigaţiei a fost efectuată o inspecţie inopinată la sediul Aeroportului Internaţional Avram Iancu Cluj. Documentele ridicate în cadrul acestei inspecţii se află în analiza autorităţii române de concurenţă, în cadrul procedurilor specifice investigaţiei. Inspecţiile inopinate reprezintă o etapă de început în cadrul procedurilor de investigare a unui posibil comportament anticoncurenţial. Efectuarea acestor inspecţii nu reprezintă o antepronunţare a Consiliului Concurenţei în ceea ce priveşte vinovăţia întreprinderilor investigate şi nici în ceea ce priveşte rezultatul final al investigaţiei declanşate”, se arată în comunicatul instituţiei.

Pe de altă parte, directorul aeroportului, David Ciceo spune că legea nu îl obligă să liciteze aceste servicii decât după ce aeroportul trece de un număr de 2 milioane de pasageri şi chiar şi atunci doar în anumite condiţii. „În prezent noi suntem cei care prestăm aceste servicii de handling la sol. Considerăm că am respectat întegral legea care prevedea că doar aeroporturile cu peste 2 milioane de pasageri sunt obligate să deschidă accesul oricui pentru aceste servicii şi să organizeze licitaţii. Şi chiar şi aceste licitaţii se rorganizează în anumite condiţii limitative, deoarece se consideră că dacă ar exista un număr mare de furnizori pentru aceste servicii există un risc de subevaluare şi trebuie impus un anume standard de securitate. Noi şi dacă trecem de 2 milioane de pasageri avem la dispoziţie 1 an pentru a ne conforma noilor condiţii, iar dacă vin 15-20 de prestatori de servicii de handling nici nu avem spaţii pentru ei. Nu suntem vinovaţi de acest abuz de poziţie dominantă iar Consiliul de Administraţie a decis deja că în perioada următoare vom organiza o licitaţie internaţională la care vom selecta un operator. Practic în acest fel serviciile vor fi prestate în continuare de noi şi de încă o firmă, după această licitaţie”, a spus Ciceo.


Publicitate

Postaţi un comentariu