Guvernul iniţiază programul de reducere a birocraţiei administraţiei

Premierul Dacian Cioloş a lansat miercuri un program guvernamental menit să reducă birocraţia în relaţia administraţiei cu contribuabilii – cetăţenii sau companiile înregistrate în România. Principalele prevederi ale programului vizează transferul electronic al datelor între instituţii, înlocuirea documentele legalizate cu declaraţii pe propria răspundere, precum şi înlăturarea procedurilor şi documentelor care nu se mai justifică sau care pot fi înlocuite cu proceduri digitale.

“Comisia de tăiat hârtii” trebuie să ajute la debirocratizarea adminstraţiei în relaţia cu cetăţenii”, a declarat premierul Dacian Cioloş, prezentând platforma maisimplu.gov.ro, unde românii vor putea să împărtăşească din experienţa lor în relaţia cu autorităţile.

Începând de azi vă așteptăm cu propuneri de simplificare a „hârtiilor” pe care vi le cere administrația publică. Ne pute…

Posted by Dacian Cioloş on Wednesday, February 24, 2016

“Azi (miercuri, n.r.) lansăm platforma a ceea ce am numit noi <<Comisia de tăiat hârtii>> care va trebui să ne ajute să identificăm acele lucruri în funcţionarea administraţiei care să ducă la o debirocratizare în relaţia cu cetăţenii mai ales. Această platformă online are adresa “maisimplu.gov.ro” unde o să invităm cetăţenii, contribuabilii, să ne împărtăşească din experienţa lor din relaţia cu administraţia şi care documente sau care tipuri de dosare pe care trebuie să le depună la administraţie li se par complicate şi ar putea fi simplificate”, le-a spus Cioloş miniştrilor prezenţi la şedinţa Executivului, potrivit agentţiei citate.

El a precizat că s-au identificat deja câteva lucruri simple care pot fi făcute de către administraţie în beneficiul cetăţenilor, situaţii care, în opinia premierului, sunt “absurde”.

“Mamele care au născut trebuie să depună trei dosare cu de multe ori cam aceleaşi tipuri de documente, unul pentru indemnizaţia de creştererea copilului, altul pentru alocaţia de stat şi un altul pentru stimulentul de reinserţie. Aceste trei dosare conţin cam aceleaşi documente şi trebuie să se plimbe de multe ori la aceleaşi instituţii cu trei hârtii în copie diferite.(…) Putem simplifica lucrurile cu depunerea unui singur dosar în aşa fel încât administraţia să poată trata toate cele trei tipuri de indemnizaţii”, a explicat premierul.

Un alt exemplu prezentat de Dacian Cioloş a fost cel al unui şomer care este obligat să plătească 30 de lei pentru a obţine documentele necesare obţinerii indemnizaţiei de şomaj.

“Aceste informaţii pot fi obţinute de către administraţie şi direct, solicitând informaţiile respective fără ca şomerul să mai trebuiască să plătească tot felul de taxe pentru tot felul de documente care pot fi obţinute direct de administraţie”, a precizat Cioloş şi a adăugat că şi în acest caz se poate depune doar o simplă cerere.

De asemenea, şeful Executivului a făcute referire şi la eliberarea cazierului judiciar care uneori este cerut chiar de instituţia care îl eliberează şi a dat exemplu în acest sens situaţiile în care cetăţenii solicită emiterea unui permis de conducere.

Prim-ministrul a cerut ca să se găsească o soluţie informatică care să permită transferul electronic al datelor între instituţii, înlocuirea documentele legalizate unde este posibil cu declaraţii pe propria răspundere, precum şi înlăturarea procedurilor şi documentelor care nu se mai justifică sau care pot fi înlocuite cu proceduri digitale.

Cioloş le-a cerut miniştrilor să îşi dea concursul şi să colaboreze cu Cancelaria pentru implementarea elementelor conţinute de platformă.

Distribuie:

Nu există Comentarii

  1. Stanciu Paul says:

    Stimati Domni,
    Vazand eforturile dvs. de a ajuta persoane care nu mai spera sa-si resolve diferitele probleme cu oficialitatile,din cauza birocratiei sau altor cauze legate de incorectitudine,ma adresez Dvs. in speranta unui ajutor.
    Iata problema mea .
    Subsemnatul Stanciu Paul cu CNP 1480706400302,CI –RT nr.288811 ,cu domiciliul in Bucuresti Aleea Lunca Cernei Bl.A36,sc.1,et 2. Ap 9 sect 6 sunt mostenitorul unui teren situat in Bucuresti str.Baicului nr.26 sector 2 in suprafata de 380 mp.
    In anul 1998 am depus la Primaria sectorului 2 cererea de retrocedare a terenului cu nr.8556/23.03.1998 .
    De atunci am depus (inclusiv la Primaria Municipiului Bucuresti) toate documentele solicitate in original,sau in copii legalizate ,facandu-se Dosarul cu nr.31815,am facut notificari ,am mers in audiente ca in final sa mi se ceara acte pe care le detine chiar primaria si la care nu aveam cum sa am acces.
    Dupa cca. 17 ani de incercari nereusite ,de lupta cu birocratia si rezistand unor propuneri de a apela la incorectitudine (daca dau jumatate din valoarea locului ,aceasta se va supraevalua si problema va fi rezolvata rapid),si din lipsa de timp,eram gata sa renunt sau sa apelez la CEDO.
    Acum sper la un ajutor din partea Dvs. pentru a se rezolva corect ,in lumina legii, a solicitarii mele si a putea intra in posesia drepturilor care mi se cuvin.
    Multumesc anticipat.
    Cu stima,
    Ing. Stanciu Paul

Postaţi un comentariu