Gheorghe Şurubaru nu are ambiţii mari ca city manager

De la 1 august Cluj-Napoca va avea oficial şi un administrator public (city manager) pe lângă primar şi doi viceprimari. Gheorghe Şurubaru, cel care în ultimii patru ani a deţinut funcţia de viceprimar, şi care la alegerile din 5 iunie a obţinut un nou mandat de consilier local din partea PNL, va fi primul city manager al oraşului.

Şurubaru a trecut cu bine de toate trei probele concursului organizat în acest sens de municipalitate: dosar, probă scrisă şi interviu. De altfel, el a avut un singur contracandidat, care a fost descalificat la proba de dosare. Aşa că la proba scrisă şi interviu fostul viceprimar a concurat doar cu el însuşi. Şurubaru a obţinut 84, 5 puncte la proba scrisă (erau necesare minim 70 de puncte pentru a trece proba) şi 100 de puncte la interviu. Media finală obţinută este de 92, 25. Gheorghe Şurubaru va avea un contract pe durată determinată în cadrul aparatului de specialitate al Primarului. Acesta are 53 de ani, este membru PNL şi de profesie este inginer.

Transilvania Reporter a încercat să afle care sunt planurile noului city manager pentru oraş şi de ce era necesară în acest moment înfiinţarea unei asemene funcţii. „City Managerul se poate ocupa mai mult de partea operaţională din primărie. Voi primi în coordonare câteva direcţii din primărie, în special cea Tehnică cu toate serviciile, cea de Spaţii verzi şi ecologie urbană, Achiziţiile publice şi coordonarea serviciilor publice. Altfel spus, voi urmări finalizarea tuturor lucrărilor începute, voi propune şi urmări altele noi, inclusiv fonduri pentru ele”, a spus proaspătul city manager.

Şurubaru are şi câteva proiecte pe care le consideră foarte importante pentru oraş pe care doreşte să le finalizeze în următorii ani. „Cele mai importante proiecte pe care vreau să le implementez se referă la Cetăţuie, Someş şi Canalul Morii şi traficul din oraş. E mai mult de discutat pe aceste subiecte, dar ştiu ce îmi propun. E clar că voi continua proiectele nefinalizate (n.r. în calitate de viceprimar) şi aşa cum spuneam voi demara altele noi, şi în plus le voi putea şi urmări până la finalizare. Acesta e şi rolul city managerului: să se ocupe de partea operaţională pe care o primeşte în coordonare, şi primarul să se poată ocupa mai mult de strategii şi politici de dezvoltare”.

Dan Morar, consilier PSD: pare că în cazul Clujului e o funcţie creată pentru un om politic

Postul de administrator public a fost creat în luna iunie printr-o hotărâre de Consiliu Local care modifica organigrama primăriei şi o hotărâre care stabilea criteriile şi procedura de angajare şi eliberare din funcţie a unui city manager. HCL 391 din 2016 a fost votată cu 25 de voturi în 16 iunie la ultima şedinţă a fostului Consiliu Local. Ce părere au însă consilierii care nu sunt colegi de partid cu Gheorghe Şurubaru despre accederea acestuia în această funcţie? „În teorie e un lucru foarte bun un city manager, e o poziţie care ar trebui să mai reducă din blocajul birocratic de la nivelul primăriei. Însă nu spun că am încredere în domnul Şurubaru pentru această poziţie pentru că pare că în cazul Clujului e o funcţie creată pentru un om politic, în condiţiile în care ne dorim să scoatem politica din administraţie. Or la noi city managerul e tocmai fostul viceprimar membru de frunte al fostului PDL, actualul PNL. Dacă într-adevăr vorbim de utilitatea unui city manager mi-aş dori ca la Cluj să se reducă din timpii de aşteptare la audienţe pentru cetăţeni, să se rezolve problemele oraşului. Or domnul Şurubaru cred că dacă vroia cu adevărat să rezolve problemele oraşului putea să o facă în continuare ca şi viceprimar. Ca şi fişă a postului am înţeles că va prelua o parte din atribuţiile primarului privind semnarea de acte şi gestionarea păţii birocratice. Noi ne dorim să aibă însă un mandat cu ţinte clare pe care să le îndeplinească în următorii ani. De altfel la viitoarea şedinţă de Consiliu Local vom cere ca city managerul să ne prezinte un plan pe următorii ani, un plan în termeni concreţi, aplicaţi ca să şti şi clujenii de ce se încarcă cheltuiala bugetară a oraşului cu o nouă funcţie şi un salariu în plus”, a declarat Dan Morar consilier local PSD.

“Din punct de vedere teoretic şi practic un city manager trebuie să fie un bun manager al treburilor publice şi al derulării proiectelor din primărie. Cred că city managerul ar trebui să aibă în primul rând un rol de coordonare între diferitele direcţii ale primăriei, ca lucrurile să meargă mai bine şi problemele cetăţenilor să fie rezolvate mai eficient. Cred că e o funcţie necesară, şi alte localităţi mult mai mici au city manageri, aşa că Clujul cu aproape 500.000 de oameni dacă punem la socoteală şi studenţii are nevoie şi de un city manager pe lângă primar şi viceprimari. Nu cred că rolul city managerului este neapărat să propună proiecte, ci să coordoneze buna realizare a proiectelor municipalităţii. Referitor la domnul Şurubaru personal consider că şi-a făcut treaba şi ca viceprimar aşa că cred că e competent şi pentru funcţia de city manager”, a declarat consilierul local UDMR Csoma Botond.

Distribuie:

Postaţi un comentariu