FOTO Cum arată Piața Gării din Cluj după modernizare

Foto: Dan Bodea

Piața Gării din Cluj a primit o nouă înfățișare odată cu finalizarea lucrărilor de restructurare și modificare radicală a zonei.

Întreaga circulație din zona Pieței Gării este astfel reconfigurată, există noi standuri de taxi și parcări oblice pentru cei care tranzitează zona și, nu în ultimul, a fost realizată unificarea pasajelor de la gară care presupune ca direct de pe strada Horea, intrând în pasaj, trecătorii să poată ajunge la peroane. La intrarea în pasaje vor exista rampe pentru bagaje sau biciclete și în etapa următoare vor fi montate lifturi pentru persoanele cu dizabilități care vor fi asigurate la primul pasaj de la ieșirea din gară și la două guri de ieșire pe strada Horea.

Foto: Dan Bodea

Foto: Dan Bodea

Foto: Dan Bodea

Foto: Dan Bodea

Totodată, persoanele care vor ieși din gară în direcția mijloacelor de transport în comun dispun de o trecere de pietoni. În plus, zona este prevăzută cu bănci și arbori.

Șoferii care vin din direcția Baciu-Zalău, care până acum erau obișnuiți să treacă prin fața gării pentru a merge în direcția Străzii Oașului-Bulevardul Muncii, pentru a evita intrarea pe strada Caragiale, respectiv pe strada Horea, de la Podul Locomotivei o pot lua prin spatele Gării, pe strada Fabrica de Chibrituri, în direcția străzii Oașului. Potrivit primarului Emil Boc, virajul la stânga de pe str. Caragiale este permis prin mutarea trecerii de pietoni și a semaforului la intersecția Caragiale-Horea.

Lucrările de reabilitare ale Pieței Gării au făcut parte din proiectul „Modernizarea tramei stradale de acces la zona industrială” și au fost realizate de compania turcă Kiat Group Construct în asociere cu firma Diferit din Cluj.

Foto: Dan Bodea

Foto: Dan Bodea

Foto: Dan Bodea

Foto: Dan Bodea

Foto: Dan Bodea

Foto: Dan Bodea

În ceea ce privește pasajul subteran, acesta a fost modernizat încă din toamna lui 2014. Pasajul se întinde pe o suprafaţă de 630 de mp şi are șase puncte de acces.

UPDATE Miercuri, 6 iulie, a fost deschis pasajul subteran care face legătura dintre pasajele din Piața Gării și peroanele gării CFR. Pasajul subteran face legătura cu accese la stația de tramvai spre Cartierul Mănăștur, respectiv Bulevardul Muncii, și peroanele de la gara CFR și strada Fabricii de chibrituri. Din punct de vedere al finisajelor interioare pasajul este prevăzut cu: o instalație electrică pentru iluminat fixată pe plafon și cu un sistem de iluminat de securitate pentru circulație și evacuare, cu acumulator tavan casetat prevăzut cu corpuri de iluminat etanșe – încastrate, pereții sunt placați cu plăci compozite, pardoseala este prevăzută cu sistem de canalizare pluvială racordat la rețeaua de canalizare și este placată cu plăci de gresie. Contractul de execuție a lucrărilor a fost în valoare totală de 4.964.853, 46 lei.

Primarul Emil Boc a declarat în cursul zilei de miercuri, în cadrul ședinței de Consiliu Local,  că printr-un proiect ulterior, cu finanțare de la buget, vor fi montate scări rulante în pasaje pentru a facilita accesul în pasaj și persoanelor cu disabilități. De asemenea,  în urma sesizărilor primite, Emil Boc a spus că deja se ia în calcul ca virajul mașinilor la stânga, de pe strada Caragiale, spre Piața Gării, dinspre strada Horea să fie permis.

Distribuie:

Nu există Comentarii

  1. Wow! says:

    Foarte frumos!!În sfârșit o veste bună!Păcat însă de ,,Gara mică,, care strică toată imaginea:este părăsită și arată jalnic,simți de la distanță mirosul de urină.Acolo boschetarii fac legea!Ce m-aș bucura să văd și acea ,,clădire,, funcțională…

    • Un cetatean says:

      Nu am mai trecut de mult prin zona, insa aceste imagini ma fac sa trec cat de curand pe la gara sa vad cu ochii mei aceste schimbari majore. Totul arata minunat in poze, sper ca realitatea sa nu difere. In primul rand felicitari , iar in al doilea rand gara mica arata intr-adevar asa cum a descris-o wow. Ar trebui sa aveti in planurile de viitor si reamenajarea acesteia. Ar face din orasul nostru un loc in care sa vrei sa ajungi si mai mult.

  2. sandu says:

    locuiesc in zona e ceva superb arata exceptional ceva rau tot gasesti BOSCHETARI seara la toata frumusetea ti frica sa iesi la plimbare ei domina prin zona,

  3. Sergiu says:

    Este frumos proiectul dar cum ramane cu tot BACIUL si miile de masini care vin dinspre Zalau, toti fiind obligati sa intre pe ingusta strada Caragiale si sa intre apoi pe strada Horea FARA prioritate, cu virare la dreapta….
    Legat de boschetari, conationali si aurolaci, pot confirma ca NU ai ce cauta nici in piateta de langa strada Craiova, toate bancile si zona colcaie de ei, musai este sa ocolesti zona…
    Inchiderea strazii Craiova la capatul dinspre gara a mai taiat din ,,gura de aer” a soferilor care nu aveau nici inainte prea multe variante. A devenit si mai aglomerata si periculoasa intrarea-iesirea de pe strada Mica (David Podan) precum si trecerea respectiva de pietoni unde saptamanal se intampla accidente auto cu si fara ranirea pietonilor… Nu imi place sincer……..

Postaţi un comentariu