Fast Order, aplicația de „sărit rândul” la pauza de masă

„Marea îngrămădeală” din timpul orelor clasice destinate prânzului este un fenomen foarte comun în mai toate orașele, iar Clujul nu duce lipsă de „competitori”. De pe la ora 13 și până la 15, cozile de la restaurantele din mall sunt kilometrice, șoferii mașinilor de catering conduc încălcând echivalentul a cinci cărți de legislație rutieră, iar bucătarii sar de colo colo printre oale și castroane. Totul se traduce simplu prin timp pierdut pentru clientul consumator, care dintr-o oră de pauză rămâne cu maximum 15 minute în care să înfulece în grabă ce și-a comandat. Dar în 2018 lucrurile pot sta altfel, mulțumită tehnologiei: aplicația Fast Order, dezvoltată de un grup de investitori privați din București și Cluj, aduce pe piață posibilitatea de a comanda și plăti de pe telefon, pentru ca ulterior să ridice comanda de la restaurant și să aleagă dacă o ia la pachet sau o consumă în local.

Povestea Fast Order a început dintr-o aglomerație. Nu neapărat o aglomerație de idei, ci mai precis din aglomerația aproape zilnică de la cafeneaua din Alba Iulia a lui Lucian Cambra, CEO al Fast Order.

„Este o soluție practică pe care noi am văzut-o când aveam o cafenea în Alba Iulia și am realizat că nu există o metodă eficientă de a servi un număr mare de clienți atunci când este foarte aglomerat. În plus, nu exista nicio metodă eficientă de a avea un feedback real cu privire la preferințele și tendințele de consum ale clienților”, explică el.

Concret, aplicația funcționează după principii relativ simple: utilizatorul descarcă aplicația gratuit, își face un cont introducând anumite date plus datele unui card bancare pentru a putea efectua plăți online, alege un restaurant dintre cele care dispun de serviciul de pick-up order, aleg din meniu produsul sau produsele dorite, lansează comanda, plătește și primește din partea localului un timp de așteptare. Utilizatorul merge apoi la localul unde mâncarea îl așteaptă gata să fie savurată fără vreo grijă a statului la coadă.  Avantajele sunt de tot felul.

„Pentru zonele de birouri, important pentru oameni este să economisească acele minute din pauza de prânz. Cei mai mulți au pauză standard de 60 de minute din care, de obicei, 20 de minute sunt pierdute pe drum, 20 de minute stai la rând și mai rămâi cu 20 de minute pentru a mânca, ceea ce nu este tocmai plăcut. Noi le dăm șansa ca din birou, de pe telefonul mobil, să își configureze masa de prânz și să o plătească, ceea ce este un câștig fenomenal, cu un impact foarte mare”, explică Doru Șupeală, Chief Marketing Officer al Fast Order.

Până în prezent, aplicația are la Cluj-Napoca șapte restaurante de unde se pot face comenzile și în perioada imediat următoare vor apărea alte 20 de localuri. Fast Order este disponibil și la Alba Iulia, București, Iași, sau Târgu Mureș, dar și în Egipt, acolo unde o echipă separată de cea din Cluj lucrează la dezvoltarea produsului pentru specificul pieței respective. În toată istoria ei, Fast Order are peste 40.000 de download-uri, iar în ultimele trei luni a înregistrat aproximativ 10.000 de descărcări. Pentru dezvoltatorii aplicației însă continuă lupta cu anumite mentalități cu care cei mai mulți dintre noi ne-am obișnuit deja în domeniul serviciilor.

„La consumatori, surpriza a fost foarte plăcută. Oamenii se împrietenesc foarte rapid cu acest instrument. Nu se apucă toți să îl folosească, dar 10-20% dintre cei care instalează aplicația o și folosesc văzând pe alții care fac asta. Problemele nu sunt la utilizatori, care sunt în general oameni obișnuiți cu tehnologia, ci la restaurante, unde trebuie să muncim cu anumite probleme pe care oamenii și le pun greșit. Unii percep aplicația noastră ca o sarcină suplimentară pentru angajați, care oricum sunt foarte ocupați în orele de vârf. Este și reținerea angajaților, care poate nu sunt cei mai deschiși sau foarte instruiți din punct de vedere tehnic. Sunt tot felul de piedici peste care trebuie să trecem”, mai spune Doru Șupeală.

Timpul înseamnă bani

Utilizatorii aplicației pot câștiga între 15 și 30 de minute prin simpla folosire a aplicației, spune dezvoltatorii Fast Order. Beneficii sunt și de partea localurilor, care plătesc un abonament fix, iar dezvoltatorii garantează faptul că încasează doar în măsura în care un anumit număr de persoane accesează serviciile localului.

„Nu crește neapărat numărul de clienți, ci se schimbă felul în care interacționezi cu ei. Le-am explicat că ai cam aceiași 200 de oameni care vin la prânz, doar că unii nu mai stau la coadă și stau la ei în birou. Procesul rămâne la fel, pentru că atunci când vezi comanda, e ca și cum îl ai în fața ta. Câștigul este unul de prestigiu dar și de confort, pentru că înghesuiala nu va fi la fel de mare în local. Când îi dai omului un beneficiu legat de timp, numărul vizitelor va crește. Un alt efect este că va mări valoarea comenzii pentru că va avea timp și de cafea sau desert. Apoi avem recomandările, pentru că ei vor spune colegilor „du-te acolo pentru că vei câștiga timp”, mai spune Doru Șupeală.

Dacă suntem de acord că timpul înseamnă bani și în realitate, nu numai în filme, Fast Order poate aduce utilizatorilor câteva sute de euro pe an prin intermediul timpului economisit.

„Am făcut o socoteală și dacă aduni 20 de minute pe zi și înmulțești cu 300 de zile lucrătoare într-un an, îți ies cam 83 de ore câștigate într-un an. Dacă te gândești că ora de lucru a unui developer este undeva la 12-15 euro, iată o primă de vreo 1000 de euro pe care ți-ai câștigat-o folosind aplicația noastră. E un câștig de bani în măsura în care știm că timpul înseamnă bani. La mall-uri precum Promenada, câștigi peste 30 de minute folosind această aplicație”.

Dezvoltatorii aplicației își propun să crească numărul de utilizatorii în etapa viitoare, lucru care, spun ei, se va întâmpla pe măsură ce în aplicație vor fi tot mai multe localuri, iar oferta să fie cât mai diversificată. În prezent, 20 de comenzi sunt efectuate în fiecare zi, din aplicație, în condițiile în care o persoană comandă de regulă pentru mai multe persoane de pe un singur cont de utilizator.

 

 

Distribuie:

Postaţi un comentariu