UBER: Trebuie să avem o discuție despre viitorul orașelor, nu despre trecutul lor

„În București” vor circula doar taximetre licențiate, conform legii”, spunea primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, în luna decembrie a anului trecut, marcând astfel continuarea șicanelor între taximetriștii clasici și tabăra 2.0 a transportului, reprezentată de serviciile de car sharing, ride-sharing sau de aplicațiile mobile care înglobau mai multe firme de taxi dintr-un anumit oraș. Cu toate acestea, războiul pare departe de o încheiere. Avansul tehnologic e greu de combătut chiar și prin legi, iar dibăcia unor servicii precum Uber, care a „răzbit” în orașe mult mai mari și în legislații mult mai solide decât orice ar putea oferi România, este redutabilă. La un an și jumătate de la lansare, peste 60.000 de persoane au folosit Uber la Cluj, iar compania anunță prin oficialii ei că, din punctul lor de vedere, drumul schimbării are un singur sens: spre viitor.

Citiți și: Motivarea Curții de Apel Cluj:  UBER gestionează o platformă tehnologică, nu activități de transport public

Uber a ajuns in Cluj în august 2016 și potrivit datelor furnizate de către companie, chiar înainte de lansare aproximativ 5000 de oameni deschiseseră aplicația pentru a vedea dacă Uber este disponibil la Cluj-Napoca și în special la aeroport. Altfel spus, o alternativă pentru varianta taxiului sau a transportului în comun era de mult timp așteptată. Dintre cei peste 60.000 de oameni au folosit Uber Cluj, aproximativ jumătate au fost turiști din peste 75 de țări. Pe primul loc în topul țărilor cu cei mai mulși turiști care au folosit UBER la Cluj este Marea Britanie, urmată de SUA și Franța, lucru simplu de înțeles în condițiile în care în aceste țări, Uber nu mai este de mult timp o noutate, ci a devenit pur și simplu un mod normal de a ajunge dintr-un loc în altul.

„România este o țară importantă pentru noi – Uber este prezent în patru orașe și are peste 450.000 de utilizatori România, a doua mare piață în Europa Centrală și de Est, după Polonia. Este, totodată, a cincea piață în UE, unde compania este prezentă în 21 de state membre și peste 60 de orașe. Vrem să continuăm să ne dezvoltam serviciul aici. De altfel, Uber în România are un potențial mare să devină un serviciu pentru publicul larg – 1 din 3 tineri utilizează deja UBER și recomandă aplicația rudelor și prietenilor, Uber fiind cea mai recomandată aplicație, după mobile-banking, și urmată de Whatsapp (studiu IRES)”, explică oficialii UBER într-un răspuns pentru Transilvania Reporter.

La Cluj-Napoca, Uber oferă două servicii: serviciul low cost uberX și serviciul pentru familii UberChildseat, mașini dotate cu scaune pentru copii. Activitatea Uber este 100 % fiscalizată, spun reprezentanții companiei, în condițiile în care toti partenerii colaborează cu platforma Uber printr-un PFA sau SRL iar fiecare cursă venind cu o factură fiscală. Chiar și-așa, reglementarea nu îi sperie pe cei de la Uber, care merg în continuare pe ideea de dialog, în detrimentul acțiunilor aparent radicale, cum au fost cele anunțate la București.

„Suntem pro-reglementare și pro-dialog. Transportul urban se schimbă – credem că trebuie să avem o discuție despre viitorul orașelor, nu despre trecutul lor. Uber România a declarat în nenumărate rânduri că dorește să coopereze atât cu autoritățile, cât și cu ceilalți parteneri din industria transportului pentru a găsi o soluție viabilă, care să vină în întâmpinarea șoferilor parteneri, utilizatorilor, dar și a orașelor. În unele țări, Uber funcționează sub cadrul care definește serviciile de închiriere  mașini cu șofer în regim privat, în timp ce alte state au definit ride sharing-ul ca pe o categorie separată de servicii de transport – transport de persoane contra cost, cu mașina personală.

Propunem autorităților din România și tuturor actorilor din industrie să discutăm despre soluții care au fost deja adoptate de alte state membre UE — soluții care încurajează noi alternative la mașinile personale și care aduc mai multă valoare pentru comunitățile locale. Ca parte a angajamentului pentru România, Uber a anunțat lansarea UberGreen la începutul anului 2018 – serviciul cu mașini electrice 100% (pentru început doar in București)”, mai spun reprezentanții UBER România.

Estonia, Lituania, Finlanda sunt câteva dintre țările careu au reglementat serviciile de ride sharing-ul și au implementat un sistem de licențiere, atât pentru platformă, cât și pentru șoferii-parteneri.

[stextbox id=’custom’]

Citiți și: 

Nicoleta Schroeder, UBER: „Nu suntem duşmanii taximetriei”

UBER a lansat uberFAMILY, cu ocazia aniversării primului an de activitate în Cluj

Șerban Petre, administrator Clima&Confort Taxi: „Uber profită de lipsa de calitate a serviciilor de taximetrie din orașele în care ei ajung”

[/stextbox]

Distribuie:

Postaţi un comentariu