Comuna Floreşti va avea un Serviciu propriu de evidență a persoanelor

Localitatea Florești

De săptămâna viitoare, din 17 octombrie, comuna Floreşti va dispune de un Serviciu public local propriu de evidență a persoanelor, un proiect al autorităților locale sprijinit de Consiliul Judeţean Cluj şi de Direcţia Județeană de Evidență a Persoanelor Cluj.

Noul Serviciu Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor (S.P.C.L.E.P.) Florești va fi inaugurat joi, 13 octombrie 2016, cu începere de la ora 12.00, la sediul Primăriei Florești. Graţie acestuia, cei 30.279 de cetățeni ai comunei Florești și ai satelor aparținătoare nu vor mai fi nevoiți să se deplaseze în municipiul Cluj-Napoca pentru obţinerea unui nou act de identitate.

Necesitatea înființării acestui serviciu a rezultat în urma unui control efectuat la nivelul Primăriei Florești de către Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Cluj, care a constatat faptul că există un număr mare de cetăţeni care solicită servicii Primăriei fără a deține documente de identitate valabile. De asemenea, până la înființarea acestui serviciu public nu exista, la nivelul autorității locale, o situație clară a numărului, structurii sau mișcării populației pe teritoriul acestei comune.

„Sunt mulţumit că am reușit să aducem acest serviciu de evidență a persoanelor la nivelul cel mai apropiat de cetățean pentru că doar în acest fel el poate funcţiona cu adevărat eficient. În plus, faptul că această schimbare va aduce pentru floreşteni economii de timp şi bani mă bucură o dată în plus” a declarat Alin Tișe, Președintele Consiliului Județean Cluj.

Floreștenii interesați de obţinerea unui act de identitate, trebuie să depună, alături de cererea efectivă și o serie de documente, precum: actul de identitate vechi (dacă îl mai deţin), certificatul de naştere şi, după caz, cel de căsătorie, ori hotărârea de divorţ definitivă şi irevocabilă, respectiv actul pentru spaţiul locuit. Contravaloarea actului de identitate (7 lei cartea de identitate sau 1 leu cartea de identitate provizorie), precum și taxa de timbru extrajudiciar (5 lei), după caz, se vor achita la ghişeul serviciului. În situaţia în care solicitanţii nu pot prezenta unul dintre documentele de stare civilă sau nu pot face dovada unei adrese de domiciliu, cererile vor fi soluţionate prin eliberarea unei cărţi de identitate provizorii, cu termen de valabilitate de maximum un an de zile. Fotografiile necesare aplicării pe cărţile de identitate vor fi executate de funcţionarii din cadrul S.P.C.L.E.P. Florești. De asemenea, în cazul copiilor minori care solicită eliberarea unui act de identitate, este obligatoriu ca aceştia să fie însoţiţi de unul dintre părinţi sau de reprezentantul legal, dacă este cazul.


Publicitate

Postaţi un comentariu