Compania de gaz EON a fost amendată de Protecţia Consumatorilor Cluj cu 30.000 de lei

foto: presalocala.com

Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Cluj a dispus amendarea adistribuitorului de gaze naturale EON Gaz ca urmare a numeroaselor reclamaţii depuse de locuitorii Floreştiului şi Gilăului, în urma sistării alimentării cu gaze naturale din data de 14.01.2016.

În urma verificărilor celor de la Protecţia Consumatorilor,   s-a constatat faptul ca EON Distribuţie România SA a efectuat lucrări de suplimentare alimentare cu gaze naturale, prin punerea în funcţiune a conductei de medie presiune dintre staţia de predare Gilău şi reţeaua existentă în localitatea Gilău. În condiţii normale şi cu respectarea normativelor tehnice, această lucrare nu necesita sistarea alimentării cu gaze naturale a consumatorilor, ca urmare nu era necesară anunţarea prealabilă a consumatorilor.

Însă din cauza faptului că refularea aerului din conductă a fost insuficientă (intervenind astfel o eroare umană a lucrătorilor EON), furnizarea gazelor a fost întreruptă. „Intervenţia echipelor s-a efectuat imediat, însă remedierea deficienţei s-a încheiat în data de 15.01.2016. Din verificările efectuate s-a constatat că defecţiunea a afectat un număr de aproximativ 1.900 de consumatori. În ceea ce priveşte eventuale defecţiuni survenite la aparatele electrocasnice, datorită acestei situaţii, reprezentanţii operatorului economic au comunicat faptul că acestea vor fi soluţionate amiabil, odată ce sunt aduse la cunoştinţa acestora”, se arată în comunicatul celor de la Protecţia Consumatorilor.

Pe de altă parte, reclamaţiile consumatorilor au vizat şi faptul că în perioada incidentului nu a putut fi apelat Call Center-ul pentru înregistarea reclamaţiilor. „Fiind o situaţie excepţională, datorită apelării concomitente a mai multor consumatori, apelurile fie nu au fost preluate, fie au fost preluate cu întârziere. Având în vedere acest incident, şi pentru a evita situaţii similare în care s-ar putea afla, societatea a comunicat că a luat o serie de măsuri suplimentare pentru creşterea capacităţii de preluare a apelurilor, inclusiv cel de alocare de resurse umane suplimentare, care să ofere informaţiile necesare şi în timp util celor care apelează serviciul”, se mai precizează în acelaşi document.

„Pentru efectuarea serviciilor în condiţiile neconforme mai sus menţionate (existând riscul de a afecta viaţa, sănătatea şi interesele economice ale consumatorilor), EON Distribuţie a fost sancţionată contravenţional cu amenda maximă prevăzută pentru asemenea abateri (30.000 lei), fiind dispuse măsuri de intrare în legalitate”, a informat Protecţia Consumatorilor Cluj.


Publicitate

Postaţi un comentariu