Clujul, un mare spațiu comun de muncă. Impact Hub: 1200 m² pentru viitorul antreprenoriatului

 

Impact Hub Cluj-Napoca este organizația ce susține dezvoltarea antreprenorială a inițiativelor inovatoare în cadrul unei comunități globale, oferind spații de lucru colaborative, programe de dezvoltare și incubare a afacerii, conferințe și evenimente. Potrivit statisticilor Impact Hub, business-urile înscrise în comunitatea construită la București au vut o rată de success de 50%, în condițiile în care rata de success a „tinerelor” afaceri este, în medie, de doar 10%. Impact Hub Cluj-Napoca va fi deschis oficial la începutul lunii martie și va fi unul dintre cele trei hub-uri existente în Cluj-Napoca. Acesta face parte din rețeaua globală Impact Hub cu prezențe fizice în peste 75 de locații de pe cinci continente. Amenajarea spațiului a început în toamna lui 2015, iar investiția totală în deschiderea Impact Hub Cluj-Napoca a depășit 250, 000 de euro.

„Considerăm că e important să existe cât mai mult sprijin pentru mediul antreprenorial. Asta se traduce prin cât mai multe evenimente dedicate antreprenorilor, cât mai multe spații unde ei să se întâlnească și să colaboreze și ceea ce noi aducem în plus este partea de conexiuni la nivel național și internațional, prin prezența noastră atât în Cluj cât și în București. Le oferim antreprenorilor locali oportunitatea de a se extinde la nivel național și, prin rețeaua globală, le oferim posibilitatea de extindere și în afara granițelor. Avem o platformă online pentru membri, astfel încât aceștia să poată interacționa  cu cei peste 11.000 de membri ai rețelei Impact Hub”, spune Daniel Matei, marketing manager al Impact Hub București & Cluj-Napoca.

Parte din rețeaua internațională Impact Hub, locația din Cluj-Napoca ocupă 1200 de metri pătrați în incinta Liberty Technology Park și include un spațiu comun de lucru (coworking) cu peste 50 de posturi de lucru, birouri dedicate echipelor cu capacități între 3 și 10 persoane, săli de evenimente, dar și spații comune precum sala de întâlniri, bucătărie, zona de relaxare sau cabinele pentru conferințe telefonice. El se adresează atât antreprenorilor, cât și freelancerilor, echipelor deja formate, investitorilor, studenților și în general oricui vrea să dezvolte un proiect antreprenorial sau care caută să susțină unul.

Eveniment_Impact_Hub_Cluj

„Pentru un start-up avantajul principal este reprezentat de oportunitatea de a lucra într-un mediu de lucru profesionist. Nu lucrezi în apartament, nu primești clienții în bucătărie sau cafenea, ci ai birouri la dispoziție fără să îți bați capul cu adminstrarea lor. Tu te concentrezi pe afacere, noi pe infrastructură. Pe de altă parte, ai coenxiuni. Sunt sute de membri și ai lângă tine viitorul tău contabil, un viitor investitor și poate un mentor. În plus, ai acces la evenimente legate de domeniul tău de activitate sau sau domenii conexe”, explică Daniel Matei.

Spațiile de evenimente amenajate în cadrul Impact Hub Cluj-Napoca pot găzdui orice tip de eveniment între 20 și 170 de participanți, fie că vorbim despre trainguri, workshopuri, lansări de produs, conferințe sau formate speciale. În ultimii ani, de la apariția primelor comunități de acest fel, tot mai mulți antreprenori au apelat la serviciilor unor astfel de hub-uri, deomontând astfel mitul conform căruia afacerile de succes se nasc preponderant în garaje și garsoniere.

„S-a schimbat genul acesta de mentalitate, cu siguranță. Acum patru ani, când am deschis primul nostru hub în București, mentalitatea era <<dar de ce să intru eu într-un hub, când cu 200 de euro pot închiria o garsonieră și de acolo să lucrez la business-ul meu sau la următorul produs?>>. Acum vedem cum hub-urile sunt premiate și este recunoscut sprijinul pe care aceastea îl oferă mediului antreprenorial. Oamenii au înțeles că business-ul nu este doar despre produs, ci despre a vorbi cu oamenii, a cere feedback și a ieși din zona de confort vorbind despre produs. Business-urile nu sunt despre produse, ci despre valoarea adăugată pe care o aduc ele cumpărătorului. Clienții nu sunt însă pe scara blocului, nu sunt într-o garsonieră și din acest motiv e nevoie de hub-uri pe o piață care oricum va crește mult în continuare. Ne putem aștepta la o dezvoltare exponențială a pieței. Pe termen mediu și lung însă, diferența o vor face cei care vor învăța să gestioneze comunitatea pe care hub-urile o crează. Să amenajezi un spațiu în care lucrează zece persoane este un prim pas, dar diferența dintre un hub de success și un simplu spațiu de lucru ține de gestionarea ideii de comunitate, interacțiunile valoroase și rapiditatea cu care crește un start-up după ce intră într-un hub. E nevoie de creștere, de cât mai multe organizații care să sprijine start-up-uri și să ofere ajutor real care să poată fi măsurat la final de an”, este de părere Daniel Matei, marketing manager al Impact Hub București & Cluj-Napoca.

Distribuie:

Postaţi un comentariu