Clujenii pot depune online documentaţiile urbanistice

De astăzi clujenii pot apela la platforma edirect.e-guvernare.ro la care primăria municipalităţii s-a legat pentru a depune online documentaţii de urbanism. Noua modalitate a fost prezentată pe larg de primarul Emil Boc în cadrul şedinţei de Consiliu Local.

Primarul a explicat că utilizarea platformei va fi explicată într-un material video care va fi disponibil pe siteul primăriei. Pe scurt pentru a folosi platforma este necesar ca cetăţeanul să îşi creeze un cont, completând datele personale cerute, după care va primi un user si parolă pe mail.

După autentificare cetăţeanul poate alege procedura pe care doreşte să o urmeze pentru depunerea unor documentaţii, va trebui să încarce electronic documentele şi să trimită solicitarea de procesare. Va fi nevoie că cetăţeanul să aibă o semnătură electronică validată în sistem. Solicitantul va putea vizualiza în sistemul intern al primăriei infocet unde se află documentaţia sa şi ce etape mai are de parcurs, iar când coumentaţia va fi procesată va fi anunţat tot pe mail că aceasta poate fi ridicată sau descărcată tot online.

“Această pocedură este disponibilă pentru emiterea şi prelungirea certificatelor de urbanism, a autorizaţiilor de construire şi cele de desfiinţare, diferite avize, comunicări înainte de începerea lucrărilor. Sper ca cetăţenii Clujului să folosească această soluţie care va descongestiona şi activitatea de la ghişee, va reduce birocraţia şi timpii de aşteptare în soluţionarea acestor documentaţii. Le mulţumesc colegilor din primărie care au lucrat timp de 3 luni de zile ca această procedură să funcţioneze”, a spus primarul Emil Boc. 

 [stextbox id=”custom” caption=”Paşii de parcurs sunt:”]

Pasul 1. Se accesează platforma https://edirect.e-guvernare.ro

Pasul 2. Crearea contului

Se merge la secțiunea CONT NOU-Cont persoană fizică-se completează rubricile din secțiune cu datele personale; se alege un nume de utilizator și o parolă. Confirmarea creării contului se primește pe adresa de email indicată de către solicitant. Se accesează link-ul primit în email-ul de confirmare, contul fiind astfel creat.

Pasul 3. Intrare in sistem – CONECTARE

  • Se merge la Secțiunea CONECTARE

  • La Secțiunea Autentificaţi-vă cu, se selectează eDirect

  • La Secțiunea Selectare tip cont, se bifează Cont personal

  • Se completează numele de utilizator și parola, se bifează Secțiunea Nu sunt robot.

Pasul 4. Depunerea documentațiilor

Se accesează Creează solicitare. La secțiunea Localitate se selectează Cluj-Napoca. La secțiunea Procedură se găsesc informații legate de documentația care trebuie depusă pentru eliberarea fiecărui tip de document, iar la secțiunea Acțiune se poate încărca documentația respectivă. Unde acest lucru se impune, documentaţia ataşată trebuie să fie semnată electronic.

După încărcarea documentației, dacă este cazul, pot fi transmise Observaţii în rubrica dedicată. Apoi se apasă butonul Lansează solicitare şi astfel documentația a fost depusă. Apare imediat o notificare: „Solicitarea cu nr.PISEG # …. împreună cu documentele depuse a fost înregistrată cu succes.”

Pasul 5. Preluarea documentației

După descărcarea documentelor de către Serviciul de specialitate şi înregistrarea solicitării în Sistemul Intern de management al documentelor (INFOCET), se primeşte de către cetăţean prin email un mesaj prin care i se comunică atât numărul de înregistrare generat de către platforma edirect.e-guvernare.ro (numărul PISEG), cât și numărul de înregistrare intern, generat de către Sistemul intern al Primăriei de management al documentelor (INFOCET).

Pasul 6. Stadiul soluționării cererii poate fi urmărit atât pe platforma edirect.e-guvernare.ro la secțiunea Solicitările mele (folosind numărul PISEG) cât și pe site-ul Primăriei, folosind numărul de înregistrare intern primit (numărul din INFOCET) la Rubrica Servicii online /Registratura.

Pasul 7. După soluţionarea solicitării şi urcarea documentelor de către Serviciul de Specialitate pe platforma edirect.e-guvernare.ro, cetăţeanul primeşte prin email un mesaj prin care este înștiințat că solicitarea i-a fost soluționată. Documentul final poate fi descărcat de pe platformă.

Primăria municipiului Cluj-Napoca oferă totodată cetăţenilor posibilitatea de a achita online taxele de urbanism, pe site-ul Primăriei www.primariaclujnapoca.ro, secţiunea Plăţi online.

[/stextbox]

Distribuie:

Postaţi un comentariu