Cinci asocieri de firme vor contractul pentru studiul de fezabilitate al centurii metropolitane

Licitația pentru studiile necesare construcției viitoarei centuri metropolitane este în faza de verificare, analiză și evaluare a ofertelor depuse până în 27 aprilie. Cinci consorții de firme sunt în competiția pentru această lucrare foarte importantă.

Astfel, la licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate, a planului urbanistic zonal şi a proiectului de autorizaţie de construcţie s-au înscris Acciona Ingenieria SA, Consitrans S.R.L., SC Eurocerad Internațional SRL, SC Explan SRL și SC Skyline Center SRL.

Sunt firme naționale și internaționale care s-au înscris la această licitație. Deci cred că avem din ce oferte să alegem. Analiza va dura minim două luni, să sperăm că nu va fi necesar să cerem foarte multe clarificări la documentația depusă. După ce vom verifica toate actele și ofertele tehnice, se va trece și la deschiderea ofertelor financiare pentru cele care se califică”, a declarat viceprimarul Dan Tarcea.

Centura măsoară 38 kilometri și are un rol esențial în fluidizarea traficului în oraș. Pentru construcția efectivă sunt disponibili bani europeni, mai exact 150 de milioane de euro. Pentru a demara cât mai repede acest proiect anul trecut primăriile pe raza cărora trece traseul centurii, adică cele din Cluj-Napoca, Florești, Gilău, Apahida, s-au asociat și au semnat un protocol de colaborare cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) prin care au convenit ca administrațiile locale să suporte proporțional costurile, deloc neglijabile, cu întocmirea tuturor documentelor și studiilor necesare. Timpul estimat pentru derularea acestei etape este de doi ani, adică 2018-2019.

Centura metropolitană vine de la nodul de autostradă A3, pe malul Someșului, circa 8,4 kilometri prin Florești până la sensul giratoriu de la Cora, acolo este avut în vedere un pasaj suprateran peste DN 1 până la strada Bucium din Mănăștur, după care aceasta va urma traseul centurii sudice a municipiului, de la capătul liniei de tramvai de la Bucium prin Făget, Calea Turzii prin spate pe la Selgros, după care în linie la Bulevardul Muncii până la nodul de centură Apahida-Vâlcele, cu ramificații către diverse străzi din oraș.

Astfel, jumătate din centura metropolitană este pe raza municipiului Cluj-Napoca, restul pe raza celorlalte comune. Proporţional, fiecare unitate administrativ-teritorială va suporta costul studiului de fezabilitate. Costul total al demersurilor pentru începerea construirii centurii metropolitane este estimat la 12 milioane de lei, din care Consiliul Local Cluj-Napoca a prevăzut în buget 9,4 milioane de lei.

Primarul Emil Boc a declarat recent că, odată realizat studiul de fezabilitate, nu va mai exista niciun impediment ca Guvernul să construiască efectiv această centură până în 2023.

Pe de altă parte, tot recent, deputatul PSD Horia Nasra a adresat o întrebare pe tema centurii metropolitane, ministrului Transporturilor Lucian ŞOVA, în care își exprima îngrijorarea față de derularea acestui proiect. ”Având în vedere efortul financiar susținut de comunitatea clujeană, în vederea elaborării studiului de fezabilitate, vă rog să îmi spuneți dacă există o strategie a ministerului pentru a sprijini acest proiect, având în vedere că în actualul Master Planul de Transport al României, centura metropolitană Cluj-Napoca avea termen de implementare perioada 2016-2017? Concret, ce veți face pentru a susține și demera a doua etapă, 2020-2023, reprezentată efectiv de implementarea proiectului şi de realizare a centurii. Există riscul să pierdem cele 150 milioane de euro alocate deja de Uniunea Europeană, termenul limită pentru folosirea acestor fonduri fiind anul 2020?”, se arată în documentul citat.

[stextbox id=’custom’ caption=’Bună Ziua, încă în proprietatea Guvernului’]

Lipsa unei centuri metropolitane și traficul foarte aglomerat a determinat municipalitatea ca anul trecut să sisteze eliberarea de noi autorizații de construire pe strada Bună Ziua. Reprezentanții primăriei au afirmat în repetate rânduri că acolo s-a atins nivelul de încărcare a traficului și că deblocarea zonei se poate face cu ajutorul viitoarei centuri, dar și prin proiectul de reorganizare a străzii. De altfel, primăria desfășurat anul trecut și o consultare publică pe această temă, în urma căreia s-a ales și soluția câștigătoare care ar urma să fie implementată, 3 benzi de circulație (2 dintre acestea cu sens de mers înspre Calea Turzii), pistă de biciclete şi 2 trotuare (lățime trotuar 2m, lățime bandă carosabil 3,25m, pistă bicicliști 2,25m). Problema majoră care împiedică transpunerea acestui proiect în realitate este că, și la această oră, strada este în administrarea Ministerului Transporturilor. Aceasta deși încă din 2016, municipalitatea clujeană i-a cerut ministerului înapoi sectorul de drum cedat în 2011.

După aproape doi ani am primit un fel de răspuns de la minister, cum că nu ne pot da strada decât după ce e cadastrată, deși noi le-am dat-o necadastrată. Cert e că fiind la ei, nu avem cum să o cadastrăm noi, a fost o licitație organizată de cei de compania națională, pentru realizarea cadastrării și au fost niște termene anunțate în aprilie de cei de la cadastru pentru eliberarea documentelor, termene din păcate depășite. Așteptăm să iasă aceste acte. Nu vreau să fiu pesimist și să spun că la Parcul Feroviarilor a durat 4 ani până să îl primim înapoi, pentru că la noi la primărie e presiunea tututor, atât a celor care locuiesc acolo, cât și a dezvoltatorilor”, a precizat viceprimarul Dan Tarcea. Acesta a adăugat că, dacă primăria primește strada înapoi, municipalitatea e pregătită să demareze imediat proiectul de modernizare a străzii Bună Ziua.

[/stextbox]

Distribuie:

Nu există Comentarii

  1. bogdan petri says:

    Arata si suna foarte bine.dar cu actualii guvernanti nici o sansa pentru Cluj.Nici pentru centura nici pentru Buna Ziua.O adunatura de incapabili ,incompetenti si rau voitori!Ce-i impiedica sa restituie strada Buna Ziua? Doar reaua vointa !

Postaţi un comentariu