Centura metropolitană de sud a municipiului Cluj-Napoca, „prioritară” în master planul general de transport

Construirea unei centuri metropolitane de ocolire prin sudul oraşului este văzută ca o soluţie optimă pentru rezolvarea multor probleme din traficul clujean. Despre cât de posibilă este realizarea acestei centuri într-un termen acceptabil s-a discutat la o reuniune de lucru prilejuită de vizita, la Cluj-Napoca, a delegației Comisiei pentru Transport și Turism din cadrul Directoratului General pentru Politici Interne al Parlamentului European.

La acest eveniment, organizat în parteneriat de Agenția de Dezvoltare Regională (A.D.R.) Nord-Vest și Primăria Municipiului Cluj-Napoca, au participat și reprezentanți ai aeroportului clujean, ai Ministerului Transporturilor, ai A.D.I. Zona Metropolitană Cluj-Napoca, ai Companiei de Transport Public (C.T.P.) Cluj-Napoca, ai Sucursalei Regionale de Căi Ferate (C.F.R.) Cluj și ai Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (C.N.A.D.N.R.).

Scopul întâlnirii l-a reprezentat constatarea îndeplinirii premiselor de accesare a fondurilor structurale în domeniul transportului, cu accent pe elaborarea Master-Planului General de Transport al României și a Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (P.M.U.D.) a Zonei Metropolitane Cluj.

În cadrul reuniunii s-au purtat discuții pe tema provocărilor mobilității Zonei Metropolitane Cluj cuprinse în P.M.U.D. Cluj-Napoca și s-au prezentat principalele propuneri de proiecte din cadrul acestui document strategic, respectiv din Master-Planul General de Transport al României.

În acest sens, s-a discutat pe marginea realizării, ca obiectiv al perioadei de programare 2014-2020, a unei centuri metropolitane de aproximativ 38 de km, prin sudul municipiului Cluj-Napoca, care să descongestioneze traficul din interiorul localității, având în vedere faptul că zeci de mii de autoturisme intră și ies din oraș în fiecare zi.  De altfel, obiectivul esenţial al acestor discuţii a fost acela de a identifica cele mai eficiente soluţii în vederea fluidizării traficului, acţionând în primul rând asupra problemelor existente la nivelul municipiului, pentru ca mai apoi să se intervină la un nivel mai extins – al județului, respectiv al întregii zone de Nord-Vest a ţării. Alte subiecte abordate au fost cele legate de implementarea proiectului de transport intermodal la Aeroportul clujean precum și modalități de îmbunătățire a transportului public în Zona Metropolitană Cluj-Napoca. Nu în ultimul rând, cei prezenți au discutat despre modul în care toate aceste propuneri de proiecte răspund concret nevoilor identificate în cadrul studiilor deja întreprinse.

Reuniunea de astăzi a fost una extrem de utilă în contextul evaluării proiectelor din fonduri europene elaborate până în acest moment în ceea ce priveşte infrastructura de transport, precum și în ceea ce priveşte identificarea altor idei de proiecte capabile să răspundă nevoilor de mobilitate tot mai crescută a populației din cadrul Zonei Metropolitane Cluj-Napoca. Ne bucurăm de faptul că au fost identificate posibilităţi reale de continuare a dezvoltării şi extinderii Aeroportului Internațional ”Avram Iancu” Cluj, respectiv de finanțare nerambursabilă, din fonduri europene, a proiectelor majore derulate de această regie aflată sub autoritatea Consiliului Județean, respectiv realizarea unui nod de transport intermodal și a terminalului cargo, precum și finalizarea pistei de 3500 metri. Membrii Comisiei Parlamentului European s-au dovedit extrem de receptivi la problemele și particularitățile Zonei Metropolitane Cluj-Napoca, motiv pentru care au insistat atât asupra necesităților de intermodalitate/interoperabilitate a căilor de transport persoane și mărfuri, cât și asupra efectului pe care modernizarea infrastructurii de transport îl are asupra dezvoltării turismului în zonă”, a declarat președintele Consiliului Județean Cluj, Marius Mînzat.


Publicitate

Postaţi un comentariu