Banca Transilvania a acordat aproape 35.000 de noi credite în numai 3 luni

Banca Transilvania/ Foto: Dan Bodea

 

După un an 2015 atipic în istoria Băncii Transilvania, primul trimestru al acestui an s-a înscris în linia back to business pentru BT, cu o serie de proiecte noi care au ca obiectiv creşterea eficienței operaționale, pregătirea terenului pentru tot ce înseamnă multi-canale de vânzare & digitalizare, precum şi modernizarea rețelei de sucursale şi agenții.

Veniturile operaționale BT au ajuns la 599,1 milioane lei, cu 10,7% mai mari faţă de aceeaşi perioadă a anului 2015, când erau 541,3 milioane lei. Profitul net BT la 31 martie 2016 este de 228,5 milioane lei, mai mare cu 50,8% față de perioada similară a anului 2015.

Activele Băncii Transilvania sunt de 46,12 miliarde lei, din care creditele nete reprezintă 25,5 miliarde lei, în creştere cu 1,5% față de soldul creditelor nete la sfârşit de 2015. În primul trimestru al acestui an au fost acordate aproape 35.000 de credite noi, în valoare totală de peste 1.377 milioane lei, beneficiari fiind companii și persoane fizice. 

„Primul trimestru din 2016 ne arată o creştere bună, sustenabilă a creditării şi a numărului de operațiuni. Ţinta noastră este să folosim baza dată de situațiile financiare solide prin investirea în proiecte noi, modernizarea rețelei de unități, digitalizare, automatizare şi modernizarea fluxurilor, aşa încât banca noastră să devină un convenience store. Dorim să creştem veniturile prin volume mai mari, fără a creşte costurile pentru clienți”, declară Ömer Tetik, Directorul General al Băncii Transilvania.

Rezultatele activităţii curente a Băncii Transilvania, în primul trimestru 2016:

  • Profitul net BT este de 228,5 milioane lei;
  • Numărul de operaţiuni derulate prin conturi BT a crescut cu peste 13% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2015, iar ritmul de creştere al veniturilor din comisioane operaționale a fost de 16%;
  • BT a continuat să se focuseze pe sectorul IMM, în trimestrul I 2016 acordând clienţilor aproape 4.000 de credite noi;
  • Raportul credite/depozite este mai eficient, crescând de la 65% la sfârşit de 2015, la 69% la sfârşitul primului trimestru din 2016;
  • Eficiența operațională BT s-a corectat semnificativ, raportul cost/venit fiind de 45,2%, chiar dacă cheltuiala cu contribuția la Fondul de Garantare al Depozitelor a fost înregistrată în acest trimestru, fiind aferentă întregului an;
  • Banca Transilvania are, la 31 martie 2016, un portofoliu de 2,60 milioane carduri, care au generat tranzacții cu aproape 25% mai mari față de perioada similară a anului precedent. Cota de piață a băncii privind volumul tranzacțiilor cu carduri este de 19%. BT are 286.000 de carduri de credit, prin programul de loialitate STAR.

Publicitate

Postaţi un comentariu