Asociere pentru realizarea trenului metropolitan și a liniei de metrou la Cluj

Primarul Emil Boc şi edilii din şase comune au semnat acordul de asociere pentru realizarea metroului şi a trenului metropolitan, care prevede realizarea în parteneriat a diverselor studii necesare proiectului.

Proiectul are ca obiectiv asigurarea unor servicii de mobilitate de calitate ridicată pentru populaţia zonei metropolitane, precum şi un transport eficient înspre şi dinspre Cluj-Napoca.

Este un proiect integrat, pentru că era singura posibilitate de a primi fonduri europene și reprezintă un pas semnificativ pentru dezvoltarea socio-economică a zonei metropolitane Cluj-Napoca şi are ca obiectiv asigurarea unor servicii de mobilitate de calitate ridicată pentru populaţia zonei metropolitane, precum şi un transport eficient înspre şi dinspre Cluj-Napoca”, a declarat primarul Emil Boc.

Proiectul va fi realizat în două etape, în prima etapă urmând să fie realizat trenul metropolitan pe infrastructura actuală.

„În această fază va fi implementat un sistem de transport rapid care va acoperi întregul coridor feroviar cuprins între halta Nădăşelu şi staţia de la Bonţida, pe o lungime de aproximativ 43 de km. Punctele de oprire actuale vor rămâne aceleaşi şi se propune adăugarea unor noi staţii de oprire în zonele: Baciu, Tetarom pe str. Tăietura Turcului şi la podul Ira pe str. Aurel Vlaicu. Pentru fiecare punct de oprire se vor analiza facilităţile disponibile pentru călători: bănci, zone de aşteptare, toalete, puncte de procurare a biletelor (automate/case). De asemenea se va analiza disponibilitatea parcărilor de mici dimensiuni şi se va realiza conectivitatea cu transportul public local la fiecare punct de oprire”, a explicat Emil Boc.

În cea de a doua etapă va fi realizat metroul pe axa vest-centru-est care urmăreşte să deservească principalele puncte de interes pornind din Gilău până la Podul Ira din Cluj-Napoca, pe o lungime de aproximativ 16 km.

„Proiectul va avea două părţi. În prima parte se va realiza legătura dintre comuna Floreşti şi Podul Ira pe următorul traseu propus: zona de sud a comunei Floreşti – viitorul spital regional de urgenţă – centrul comercial Vivo – cartierul Mănăştur – centrul oraşului Cluj-Napoca şi zona de est a oraşului, respectiv zona Aurel Vlaicu/Podul Ira.

Pentru zona din afara oraşului se va studia posibilitatea realizării metroului suprateran, iar de la intrarea în Cluj-Napoca acesta urmând a fi realizat în subteran. A doua etapă a realizării metroului vizează crearea legăturii dintre comunele Floreşti şi Gilău”, a subliniat primarul Clujului.

Acesta a precizat că până la implementarea celei de a doua etape, conectivitatea dintre Gilău şi Floreşti va fi asigurată prin autobuze care vor deservi această zonă în vederea asigurării accesului oamenilor la metrou. De asemenea, va fi asigurată prin autobuze legătura dintre Gilău şi Nădăşelu pentru cei care doresc să folosească trenul metropolitan.

„În perioada imediat următoare va fi lansată licitaţia pentru Studiul de prefezabilitate a metroului şi Studiul de fezabilitate pentru trenul metropolitan”, a mai arătat Emil Boc.

Postaţi un comentariu