Angajaţii clujeni, sportivi cu beneficii

Foto: Dan Bodea

Sărbătorile de iarnă s-au încheiat, dar relaxarea și răsfățul culinar din aceste zile de odihnă și-au spus cu siguranță cuvântul, mai ales asupra siluetei. Pe 3 ianuarie, clujenii nu s-au întors doar la muncă, ci și în sălile de sport, pentru a da jos sărmăluțele, chifteluțele, cozonacul, dar și prăjiturile devorate pe parcursul zilelor de sărbătoare. Mersul la sală este cu siguranță una dintre rezoluțiile pe care cei mai mulți dintre clujeni vor să le bifeze și în acest an. Dar, dacă ar fi să ne raportăm la cifre, Clujul stă bine la acest capitol, având cei mai activi angajați.

Pe locuri, fiţi gata, sport! 

Conform unui studiu realizat de 7Card, cardul care le oferă posibilitatea angajaților să beneficieze de serviciile tuturor sălilor de sport și relaxare partenere, peste 6.000 de angajaţi clujeni fac sport, Clujul clasându-se în topul utilizatorilor, după capitală. Cu toate acestea, numărul corporatiştilor care trec zilnic pragul unei săli de sport este mult mai mare, pentru că nu toate companiile au încheiat parteneriate cu 7Card: în Cluj-Napoca şi Floreşti există 41 de săli care figurează pe lista acestui card (80% dintre sălile din oraș). Alte săli, precum World Class, de exemplu, au oferte special create pentru cei din zona corporate. Există de asemenea, companii care decontează lunar abonamente la orice sală, abonamente care se încadrează într-o anumită sumă, urmând ca angajatul să plătească diferența, companii care au în incinta acestora propria sală de fitness sau companii care au un antrenor personal, care ține clase după un orar prestabilit în cadrul unei săli de sport din apropiere și care le poate oferi angajaților, pe lângă orele de sport, sfaturi personalizate de nutriție, pentru ca rezultatele de la sală să fie întărite de o alimentație corespunzătoare. Astfel, mii de clujeni sunt răsfățați de programele sportive sau de avantajele oferite de firmă,  plătite integral sau parțial.

„Cei care beneficiează de 7Card au mai multe avantaje. Noi suntem parteneri 7Card chiar de la început. În primul rând, angajații nu trebuie să își facă abonament la o singură sală sau la o singură activitate. Cei din zona corporate pot să folosească acest card o dată pe zi în cadrul oricărei săli partenere 7Card. Astăzi pot să vină la sala noastră, mâine pot să meargă la altă sală din alt cartier, de exemplu sau unde au drum în țară. Nu mai depind de un singur loc, pot să meargă oriunde. Un alt avantaj este prețul. Angajatul plătește jumătate din abonament, iar cealaltă jumătate este plătită de către firmă. La noi corporatiștii vin atât pentru fitness, cât și pentru aerobic, dar balanța este ușor înclinată spre fitness, pentru că lor nu le este atât de comod să își facă programare dacă nu frecventează o singură sală. Dacă ești un client nomad, nu îți e atât de ușor să ții minte toate programele claselor sau metoda de programare la acestea. Avem și clienți fideli, care vin doar la noi la sală cu cardurile acestea, iar ei deja știu să își facă programul în funcție de orarul claselor. Există o tendință constantă de creștere a clienților din zona corporate”, a spus Anna Szilagyi, managerul complexului sportiv Fabrica de Sport.

Citiți și: Fabrica de Sport, un business renăscut din propria renovare

7Card a ajuns pe piața clujeană de aproape trei ani. Este un card dedicat exclusiv angajaților. Corporatiștii din Cluj și Florești au acces la 41 de săli de fitness, dans, escaladă, squash, bazine de înot, precum și alte sporturi, dar odată ce au ajuns într-o altă zonă a țării, pot să beneficieze de serviciile altor săli, consultând rapid, cu ajutorul aplicației mobile care poartă același nume precum cardul, locațiile partenere. În țară, există până în momentul de față peste 500 de centru sportive și de relaxare partenere. Un angajat poate folosi cardul o singură dată de zi. În plus, cardul îi permite angajatului să aibă „un însoțitor”, care poate beneficia de aceleași „drepturi”, dar care își va plăti abonamentul integral.

În schimb, angajatul care deține un astfel de card poate fi monitorizat de către angajator, întrucât acesta poate vedea, cu ajutorul unui soft, istoricul fiecărui sportiv, putând totodată să îi dezactiveze anumite setări sau cardul, dacă acesta este folosit de prea puține ori.

Statistică

7Card a fost implementat în momentul de față în 37 de orașe din România, iar Clujul este pe locul II, după București ca număr de utilizatori. Peste 6.000 de angajați folosesc acest card. La nivel local, mai mult de 200 de companii, dintre care 60 sunt din industria IT, oferă angajaţilor 7Card, în proporţie de 85% acest beneficiu salarial fiind achitat integral sau parţial de către angajator. Mulţi dintre angajatorii care oferă 7Card sunt din domenii precum producţie, finanţe-bănci, retail, FMCG. În 2017, raportat la anul anterior pe piaţa din Cluj, numărul companiilor care oferă 7Card a crescut cu 25%.

Foto: Dan Bodea

Prețuri

Valoarea medie la nivel local a abonamentului lunar 7Card este de 98 de lei, cu până la 40% mai puţin faţă de media preţurilor locale.

Conform studiului mai sus amintit, un clujean merge în medie la un centru sportiv de aproape trei ori pe săptămână, zilele cu cel mai mare trafic fiind luni, marti şi miercuri. Ulterior, traficul scade, duminică înregistrându-se doar 5,5% din totalul de vizite. Spre comparaţie, în zilele de marţi, cele mai active în activităţi de relaxare şi sport, se înregistrează 20% din totalul de vizite dintr-o săptămână.

De asemenea, intervalul 17:00 – 19:00, imediat după serviciu, cumulează 45% din traficul zilnic. Ora 10:00 este de asemenea considerată oră de vârf. Pentru a aduce cât mai mulți clienți la sală dimineața sau seara, multe săli au oferte speciale pentru intervalul 7:00 – 9:00 sau pentru cel cuprins între orele 21:00 – 23:00, abonamentele cu preț redus dând tot mai mult roade și pe acest sector.

Ce sporturi preferă corporatiștii

Pste 31% dintre clujeni optează pentru fitness, iar 29% pentru aerobic. Pilates, kangoo jumps şi înotul, escaladă sau dansurile sunt, de asemenea, la mare căutare.

Amplasare strategică și prețuri reduse

Pe de altă parte, fără a adera la 7Card sau la alt tip de promovare, World Class România și-a creat un obiectiv din a încuraja activitatea fizică printre angajații români odată cu poziționarea strategică a cluburilor World Class: cât mai aproape posibil de zonele principale în care se găsesc clădirile de birouri, pentru a salva timp și pentru a oferi accesibilitate. Astfel, angajații pot face mișcare înainte și după programul de lucru sau chiar în timpul pauzelor de prânz. În cadrul cluburilor World Class din Cluj-Napoca, clienții, angajați sau nu, pot opta pentru diferite tipuri de abonamente. În prezent, 34% dintre clienți beneficiează de achitarea parțială sau integrală a taxei de membru de către angajatori. Deocamdată, în Cluj există trei cluburi World Class. Însă, din a doua parte a anului 2018, clujenii se vor putea bucura de o nouă locație health&fitness chiar în inima orașului. Amplasat, conform reprezentanților World Class România la scurtă distanță de centrul orașului, World Class Record Park va avea în jur de 2.500 de metri pătrați și va fi înconjurat de un spațiu de 3.000 de metri pătrați de verdeață, beneficiind și de o piscină retractabilă, care va deservi atât spațiul din interior, cât și cel din exterior.

World Class le oferă partenerilor săi corporate patru planuri tarifare, în funcție de numărul de membri înscriși: până la 150, între 150 – 300, între 300 – 500 și peste 500. Orice taxă de membru poate fi achitată integral de către companie sau de către angajat. Aranjamentele făcute între companie și angajat nu afectează taxa de membru sau colaborarea cu World Class. În funcție de numărul de angajați, de numărul de membri înscriși și de metoda de plată, trebuie să se atingă un prag minim de abonamente în fiecare lună. În schimb, nu se impune un tip anume de abonament.


Publicitate

Postaţi un comentariu