Acuzații fără precedent aduse conducerii Aeroportului din Cluj: Cea mai mare fraudă din istoria județului. Instanța pune paie pe foc în disputa dintre cele două tabere

Aeroportul Cluj/ Foto: Consiliul Judeţean

Consiliul Județean Cluj a lansat un nou atac dur la adresa conducerii Aeroportului Internațional Cluj-Napoca, acuzând-o de cea mai mare fraudă din istoria județului. În fapt este vorba despre un răspuns formulat în urma acuzelor venite din partea celor de la aeroport cu privire la realizarea unei noi căi de rulare.

”Consiliului de Administrație i-a fost prezentat un studiu de fezabilitate privind realizarea căii de rulare, studiu elaborat de Search Corporation în noiembrie 2018. În cadrul studiului, specialiștii au constatat că starea căii de rulaj este satisfăcătoare și are PCN 36 care permite rulajul majorității aeronavelor care operează acum pe aeroport. Dorința directorului Ciceo de a realiza o cale de rulaj nouă, prin demolarea a 680m din cea existentă, are ca explicație faptul că dorește ridicarea PCN-ului la o cifră corespunzătoare rulării aeronavelor din categoria D, (cele care nu vor ateriza niciodată la Cluj), în condițiile în care certificarea aeroportului este pentru categoria 4C.

În disperarea de a acoperi faptul că a scos la licitație publică construirea unei noi căi de rulare paralelă cu pista, deși această investiție este neaprobată de Consiliul de Administrație și de Consiliul Județean Cluj, directorul aeroportului creează panică și șantajează autoritățile județene prin intermediul călătorilor cărora le transmite că ,,vor exista întârzieri în vară” din cauza pistei vechi.”, spun cei de la Consiliul Județean.

În plus, reprezentanții CJ Cluj acuză deficiențe majore și în ce privește construirea noii piste de aterizare, de 2.190 m, fapt care face imposibilă atât prelungirea acesteia cât și aterizarea vreunui avion transcontinental la Cluj. Motivul: capacitatea portantă a pistei (PCN) este la jumătate față de cea stabilită în proiectul inițial: 66, în loc de 114.

”Consiliul Județean Cluj a stabilit construirea unei piste noi de 3.500 m, din care 2.190 – Etapa 1 s-a construit deja, cu o capacitate portantă stabilită în proiect de 114 PCN – capacitatea necesară pentru a ateriza avioane mari pentru zboruri transcontinentale. Pentru asta s-a și plătit suma uriașă de cca. 50 milioane de euro! Însă pista construită și gestionată de Aeroport are (conform unei expertize) doar capacitatea portantă de 66 PCN! Capacitatea portantă insuficientă a rezultat ca urmare a lucrărilor frauduloase făcute la aeroport și acoperite de aeroport.

Asta înseamnă că și în situația prelungirii pistei la 3500 m, pe acest aeroport, nu va putea ateriza niciodată un avion transcontinental din lipsa capacității portante necesare.

Este cea mai mare fraudă probabil din bugetul Clujului, iar persoanele responsabile vor trebui să răspundă. Indiferent câte articole va plăti aeroportul pentru a-și lăuda activitatea și a ataca Consiliul Județean realitatea este una singură: 700.000 de clujeni au fost furați prin construirea unei piste care este altceva decât s-a plătit! Documentele care stau la baza acestui comunicat sunt depuse la instituțiile abilitate pentru efectuarea cercetărilor.”, se arată în finalul comunicatului CJ Cluj.

Vă reamintim că CJ Cluj a reușit schimbarea Consiliului de Administrație al aeroportului clujean la sfârșitul lunii ianuarie, iar recent a aprobat prin hotârârea consilierilor județeni bugetul de venituri și cheltuieli al aerogării, cu reduceri semnificative de bani la mai multe capitole.

Instanța pune paie pe foc și complică și mai mult situația

Lucrurile s-au complicat și mai mult în disputa dintre CJ Cluj și Aeroportul Cluj, după ce Tribunalul Cluj a decis miercuri să suspende hotărârea de Consiliu Județean prin care i-a numit pe noii membrii ai Consiliului de Administrație de la aeroport.. Hotărârea instanței nu este însă definitivă, este executorie, și poate fi atacată cu recurs.

Marți, reprezentanții CA din cadrul Aeroportului au trimis presei un comunicat în care au răspuns atacurilor venite din partea inculpatului-director general al aerogării clujene, afirmând că acestea nu au ”decât rolul de a influența acuratețea și înfăptuirea actului de justiție în sine. Prin urmare, în scopul protejării independenței justiției, în legătură cu toate aceste aspecte, am sesizat Consiliul Superior al Magistraturii, respectiv Inspecția Judiciară.”

David Ciceo și-a tăiat craca de sub picioare”

David Ciceo, inculpat într-un dosar de luare de mită (dosar 1250/117/2017), a rămas singur la conducerea aeroportului Cluj după ce și-a contestat toate consiliile de administrație. Cei doi membri rămași nu pot să funcționeze legal, spun cei de la Consiliul Județean Cluj.

Toate aceste contestări vin ca urmare a faptului că nenumăratele probleme financiare și de ordin penal cu care se confruntă conducerea executivă a aeroportului riscă să fie devoalate de un Consiliu de Administrație corect, loial legii și nu intereselor personale ale lui David Ciceo. Mai mult, situația generată astăzi, prin suspendarea Consiliului de Administrație, pune aeroportul tocmai în situația de a nu mai putea obține finanțări, inclusiv fonduri europene. ”, arată CJ Cluj.

Nu ne-a surprins această decizie a instanței, aveam motive să suspicionăm o astfel de situație. Practic, conducerea aeroportului a rămas singură, dar în singurătatea lui David Ciceo nu înseamnă că-și ia pixul și își aprobă deciziile. Cu alte cuvinte, inculpatul acuzat într-un dosar de luare de mită și-a tăiat craca de sub picioare, și pentru că s-a tot plâns că nu poate accesa fonduri europene, în această situație chiar nu va putea face acest lucru. Este un caz unic în România, ca să ajungi să respingi două consilii de administrație, care, din punctul nostru de vedere, au scos la iveală foarte multe nereguli ce au avut loc la aeroport.

În plus, ieri (marți, n.red) David Ciceo și-a permis, la TVR Cluj, să le transmită clujenilor că prin neaprobarea căii de rulare, se va putea ajunge la întârzieri ale avioanelor. Este șocant ce a făcut David Ciceo, și vom sesiza autoritățile competente în acest sens, Parchetul, dar în special autoritățile aeronautice specializate. Această afirmație este de o gravitate incredibilă! Cum poți să anunți publicul și companiile aeriene că vor fi întârzieri în plin sezon estival? Este un șantaj la adresa instituțiilor publice. Ce dorește să facă acest director? De unde știe el ce va fi la vară? Dorește să provoace el asemenea incidente? Ne putem aștepta la orice din partea acestuia.”, a declarat pentru Transilvania Reporter, Valentin Jucan, purtătorul de cuvânt al CJ Cluj.

Consiliul Județean Cluj va face recurs la decizia instanței de judecată.

Postaţi un comentariu